OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordax en innovativ och modern bank som är engagerad i att hjälpa våra kunder att nå sina finansiella mål. Vi har en passion för att erbjuda personlig service och skräddarsydda lösningar som passar våra kunders unika behov. Med över 15 års erfarenhet av att erbjuda privatlån har vi i Sverige, Finland och Norge byggt upp en stark kundbas och ett rykte för att vara pålitliga och ansvarsfulla. Vi söker nu efter fem Team Managers som vill vara en del av vårt engagerade och framgångsrika team.
Rollen:
Som Team Manager kommer du att ha personalansvar för våra Customer Advisors i ditt team och ansvara för rekrytering utifrån behov. Teamet du kommer att leda arbetar med utringande verksamhet, dokumentkontroll och kreditbedömning. Du kommer också att vara väl insatt i aktuella kampanjer och utskick och leda och fördela arbetet i teamet, samt vara ansvarig för daglig schemaläggning.
Din roll kommer också att inkludera att säkerställa att medarbetarna i ditt team uppnår dagliga mål och KPI:er. Du kommer att planera och genomföra löne-, mål- och medarbetarsamtal samt säkerställa att medarbetarna har rätt kompetens i system, produkt, rutiner och regelverk. Du kommer också att vara ansvarig för att säkerställa att medarbetare utför samtal med kunder i enlighet med vår samtalsmetodik.
Som Team Manager är du också ansvarig för att utföra motivationshöjande aktiviteter tillsammans med övriga Team Managers, samt att ha hög daglig närvaro i teamet och ha nära samarbete med övriga TM, Coacher och Trainers. Du kommer att medverka i strategiarbete vid behov och ingå i respektive enhets ledningsgrupp.
Arbetsbeskrivning:
- Personalansvar för Customer Advisor i sitt team
- Ansvarar för rekrytering utifrån behov
- Skall vara väl insatt i aktuella kampanjer och utskick
- Leda och fördela arbetet i teamet samt ansvarig för daglig schemaläggning
- Säkerställa att medarbetarna (team) uppnår dagliga mål och KPI:er
- Planerar och genomför: Löne-,mål- och medarbetarsamtal
- Säkerställer att medarbetarna har rätt kompetens i system, produkt, rutiner och regelverk
- Säkerställer att medarbetare utför samtal med kund i enlighet med vår samtalsmetodik
- Ansvarig för utföra motivationshöjande aktiviteter tillsammans med övriga Team Managers
- Team Manager har hög daglig närvaro i teamet och har nära samarbeta med övriga TM, Coacher och Trainers
- Medverkar i strategiarbete vid behov
- Ingår i respektive enhets ledningsgrupp
Kvalifikationer
- Minst 1 års erfarenhet av personalansvar för grupper med fokus på försäljning och kundbemötande
- Grundläggande kunskaper i Excell
- Arbetat med kundtjänst över telefon
- Arbetat med telefonidata
- Arbetat med rapporthantering
Meriterande kvalifikationer
- Arbetat mot norska eller finska marknaden
- Arbetat i Incontact och PowerBI
- Erfarenhet av dokumentkontroll
- Intresserad av processutveckling och automatisering
Din profil:
Vi söker dig, första klassens ledare som är redo att bedriva ett operativt, modernt och inspirerande ledarskap där ständig utveckling, samarbete, målfokus och medarbetarnas trivsel är naturliga inslag. Du gillar att dela med dig dina erfarenheter och ser det som självklart att verka för en coachande miljö. Som ledare är du trygg, tydlig och entusiasmerande som bryr dig om dina medarbetare och drivs av att få ditt team att prestera på topp genom ett prestigelöst ledarskap. Du är en duktig relationsbyggare som skapar förtroende genom din kompetens, ditt genuina intresse för varje individs utveckling. Vill du ta nästa steg i din karriär, ser vi framemot din ansökan!
Vårt erbjudande:
- En platt organisation med snabba beslutsvägar
- Utvecklingsmöjligheter
- Frihet under ansvar
- Roliga aktiviteter
- Feedbackkultur, coachande ledarskap och en företagskultur där vi bryr oss om varandra!
Praktisk information:
- Start: Omgående
- Placering: Stockholm, Gävlegatan 22
- Anställningsform: Tillsvidareanställning (6 månaders provanställning)
- Omfattning: Heltid
- Arbetstider: 8:30-17:00 (juni-aug 8:30-16:00)
- Timlön/Fast lön
Ta chansen och var med på en utvecklande resa tillsammans med oss på banken med stort 🧡 och snabba 👣.
Vad händer efter ansökan?
Vi går löpande igenom ansökningar så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Vår rekryteringsprocess:
Om du har några frågor eller funderingar kring tjänsten så svara på detta mail.
Vi ser fram emot din ansökan! 🙏✨
Nordax Bank värnar om din integritet och vill med hänvisning till GDPR be dig att inte inkludera några känsliga personuppgifter i din ansökan. Exempel på känsliga personuppgifter kan vara information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös övertygelse eller uppgifter om din hälsa, såsom sjukfrånvaro.
Om Nordax:
Nordax Bank är en ledande nordisk specialistbank som erbjuder privatpersoner in- och utlåning utan säkerhet, bolån samt lån för 60+. Nordax har ca 300 000 privatkunder i huvudsakligen Sverige, Norge och Finland, men erbjuder även sparande i Tyskland och Nederländerna. Sedan januari 2019 äger Nordax även Svensk Hypotekspension AB.
Alltsedan Nordax grundades år 2003 har bolaget vuxit och format en organisation baserad på stort kunnande och engagemang. Genom ansvarsfull kreditgivning hjälper vi människor att göra genomtänkta val för ett liv de har råd med. Under november 2021 slutfördes även förvärvet av Bank Norwegian. Nordax har i och med förvärvet fördubblat sin storlek avseende portfölj och får ytterligare en produkt i form av kreditkort.