Team Manager Service Center HR-plus

Arbetsbeskrivning

Visma Enterprise är en del av Visma koncernen som är en ledande leverantör av affärskritisk programvara för ett mer effektivt och motståndskraftigt samhälle. Genom att förenkla och automatisera arbetet för företag och organisationer i alla storlekar förbättrar vi människors vardag. Koncernen utgörs av 13 600 fantastiska kollegor i över 200 bolag. Med över 1 100 000 privata och offentliga kunder i Norden, Benelux, Central- och Östeuropa och Latinamerika och en nettoomsättning på 1 741 miljoner euro 2020, är vi fast beslutna att göra morgondagen bättre än idag.

Vill du jobba i en ledande roll där du har möjligheten att leda och utveckla leveransen för ett av våra marknadsledande system? Brinner du för att inspirera och utveckla andra? Vill du arbeta i en snabbrörlig miljö med stor möjlighet att påverka? 

Då får du inte missa chansen att söka tjänsten som Team Manager hos oss!  



Om rollen

I rollen som Team Manager för Service Center ansvarar du för att leda och utveckla leveransen för vår supportfunktion inom HRM-systemet HR-plus. Du är ansvarig för ett team på 11 personer vars uppdrag är att stötta våra kunder i supportfrågor kopplat till applikationen. Ditt uppdrag är att leda, styra och påverka såväl medarbetare som organisationen mot goda resultat och uppsatta mål. I rollen ansvarar du för utvecklingen av din verksamhet med syfte att säkerställa en väl fungerande, kvalitativ och effektiv organisation med förutsättningar att leverera det som efterfrågas. Du leder och inspirerar teamet att löpande utveckla och effektivisera leveransen på ett innovativt sätt för att skapa högsta kvalitet hos våra kunder. Du har en viktig roll i att stötta och coacha dina medarbetare för att skapa engagemang och inspiration inom teamet. Din placeringsort är Växjö.

Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:

Arbetsledning samt stötta, utveckla och coacha medarbetare för att skapa engagemang i gruppen.


Kontinuerligt utveckla och förbättra leveransmodell och förutsättningar för en effektiv och högkvalitativ tjänst.


Delta i kunddialog, interna forum samt övriga samverkansforum.


Internt samarbete med övriga funktioner inom Visma för att säkerställa bästa leverans- och kundvärde.


Ekonomisk rapportering, uppföljning och analys för att säkerställa bästa lönsamhet och effektivitet i leveransorganisationen.


 

Vem söker vi?

Vi söker dig som brinner för att leda och utveckla andra. För att lyckas i rollen är du trygg i rollen som ledare och har god självkännedom samt mod att fatta beslut. Du har förmågan att skapa tillit och engagemang i en miljö med snabba förändringar och innovation. Som ledare hos oss bör du trivas i en miljö med högt i tak och stark entreprenörsanda. Som person ser vi gärna att du har ett personligt driv och besitter en stor vilja att förändra och förbättra. Du är ansvarstagande, lyhörd och strukturerad.  

Vi tror att du har en högskole-/universitetetsexamen inom org&ledarskap/systemvetenskap eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du har flerårig erfarenhet som ledare inom support/systemstöd. Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper och lämplighet. 

En eller flera av följande kompetenser är meriterande:

Ledarerfarenhet från en konsult- och/eller supportverksamhet


Tidigare erfarenhet av liknande verksamhet och systemlösningar


 

Lite om oss och vad vi erbjuder

Visma Enterprise ingår i en av Europas största IT-koncerner . Vi levererar lösningar som effektiviserar verksamhetskritiska processer  inom HRM, WFM & Payroll Services . Den breda produktportföljen rymmer flera marknadsledande system, som Agda PS, HR-plus och Medvind. Vi har 9 kontor i Sverige samt 2 kontor i Lettland och Slovakien och vi är ca 300 anställda. Vår vision är att vara den ledande leverantören av systemlösningar inom bemanning och lön i Sverige.

Visma kännetecknas av stark framåtanda, prestigelöshet och entreprenörskap. Vi är stolta över våra kompetenta och engagerade medarbetare och vi tror att engagemang skapas genom utmaningar, trygghet samt flexibilitet.


Visma är mer än bara systemlösningar - våra lösningar svarar på riktiga utmaningar med syfte att förenkla våra kunders vardag och ge dem möjligheten att arbeta smartare. Vi är här för att bidra till tillväxt och välstånd för företag och samhälle. Tack vare våra lösningar förbättrar vi affärer, karriärer och liv. 

Här kan du se ett litet smakprov av vilka Visma är.

 

Ansökan

Du söker tjänsten via länken. Vi kommer att genomföra urval och kalla till intervjuer löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Dock senast den 30 november 2021.

Har du frågor eller önskar mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:

Johan Andersson, Business Area Director HRM
johan.andersson@visma.com alt. 0 761 87 17 64



Läs mer om vår Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniel Svensson
+46 10 141 1580, +46 70 413 1811
Ann-Katrin Karnevald
+46 101413793, +46 705426196
Mårten Kihlbom
+46 101413795, +46 708517777
Elisabeth Mjöbring
+46 1533, +46 761330773
Kristin Johansson
+46 10 141 37 84, +46 761030986
Mikko Keinonen
+46 70280 19 98
Carita Öhman
+46 708664409
Sofia Skötte
+46 10 1411 492, +46 70 608 29 34
Mikael Marthinsen
+46 10-141 38 24, +46 70-675 97 82
Jenny Edenberg
+46 72 857 01 82

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Visma Enterprise AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2021
  • Ansök senast: 30 november 2021

Besöksadress

Lindhagensgatan 94
None

Postadress

Box 34212
STOCKHOLM, 10026

Liknande jobb


Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024

22 november 2024