OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rollen som Team Manager hos AddPro är en dynamisk roll där du är både ledare och teknisk stöttepelare till ditt team. Vi söker dig som är redo att ta ansvar för att driva och utveckla våra leveranser samtidigt som du är en viktig länk i vår kommunikation med stakeholders och interna resurser.
Rollen som Team Manager hos AddPro
Leveransansvar: Du har övergripande ansvar för att säkerställa att teamets leverans uppfyller och överträffar kundens förväntningar. Detta innefattar att upprätthålla och följa upp SLA, hantera kravspecifikationer och säkerställa att ditt team har en balanserad belastning och trivs i sina roller.
Kundrelationer: Du ingår i AddPros Business Team för ett antal storkunder och där spelar du en nyckelroll i att skapa och upprätthålla långsiktiga och positiva relationer. Du är involverad i operationella möten, stöttar våra säljare och arbetar nära våra Service Delivery Managers (SDM) för att säkerställa att våra kunders behov tillgodoses.
Teknisk kompetens: Vi uppskattar ditt tekniska kunnande och förmågan att hantera eskaleringar och tekniska diskussioner (bland annat tillsammans med leveranskoordinatorer som ingår i teamet). Vid hög belastning och kritiska incidenter förekommer det att du prioriterar insatser samt erbjuder teknisk vägledning.
Personalansvar: I rollen ingår även att rekrytera och utveckla medarbetare, hålla medarbetarsamtal och ta hand om teamets frågor. Ditt ständiga fokus är att stärka teamet så att kompetenser utvecklas och dina medarbetare trivs över tid.
Våra förväntningar på din bakgrund
För att vara framgångsrik i rollen som Team Manager hos oss är det viktigt att du har gedigen erfarenhet inom Operations. Vi söker dig som har erfarenhet av operativa tjänster, särskilt med inriktning på att stödja stora globala leveranser. Med din affärsmässighet kan du din stakeholder management, vilket hos oss betyder att du är bekant med att leda och delta i operationella möten med olika intressenter, och att du har förmågan att effektivt kommunicera och samarbeta med dem.
Du har generella IT-kunskaper med särskilt fokus på M365, Exchange och Email Security.
Det praktiska
Start: Så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Plats: Vårt fina kontor på top floor i byggnaden The Edge i Hyllie, med takterrass för härliga uteluncher och AW:s. Vår arbetsvardag är hybrid där vi delar vår tid med att jobba remote och tillsammans i teamet på kontoret.
Omfattning: Heltid.
Creating the difference with AddPro
AddPro skapar skillnad och utmanar våra kunder inom alla områden som krävs för digital transformation; Advisory, Business Solutions & Applications, Cloud & Infrastructure och Cybersecurity. Våra managerade tjänster sträcker sig över ett mycket brett område och täcker allt från avancerad modern molnbaserad SOC, applikations- och serverdrift till högkompetent servicedesk för slutanvändare och deras enheter.
Hos AddPro finns inga stora egon eller magiker. Vår superkraft är att lyssna noga, lösa kundernas 1000-bitars pussel och kavla upp ärmarna för ett seriöst dedikerat arbete. Vi ifrågasätter det förväntade och utvecklar lösningar som tar våra kunder, och oss själva, flera steg längre. Vi kallar oss the A-Team och precis som the Avengers går vi alltid all-in och stöttar våra kollegor när de behöver det som mest.
AddPro ingår i itm8-gruppen som är en av de ledande nordiska aktörerna inom managerade IT-tjänster för privata företag och den offentliga sektorn. itm8 finns representerat på 26 platser i Danmark, Sverige, Filippinerna och Tjeckien, har över 1700 medarbetare och omsatte över 4 miljarder 2022.
Läs gärna mer om vår story, vår kultur The AddPro Way och våra erbjudanden på www.addpro.se (http://www.addpro.se/).
Redo att utmana(s) med AddPro?
Varmt välkommen att ansöka till tjänsten nedan. Om du inte är redo att ansöka än och har frågor, skriv till oss i meddelanderutan nedan så följer vi upp med dig. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Om du har frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Andrea Lundevall, Manager Endpoint Service & Support, på andrea.lundevall@addpro.se. (mailto:andrea.lundevall@addpro.se) Sista ansökningsdag är 2023-09-25 och vi kontaktar kandidater löpande så vi rekommenderar att du ansöker till tjänsten så snart du kan. Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Byrlind