OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
TJÄNSTEN
Nu söker vi en driven Team Manager till vårt PSP/Finance-team med intresse för att fortsätta utveckla verksamheten, bygga kundrelationer och skapa en kultur där vi arbetar tätt tillsammans. Som Team Manager på våra inkassoavdelningar ansvarar du för att våra tjänster levereras enligt gällande avtal med hög kundnöjdhet och i enlighet med rådande lagstiftning. Ansvaret innebär även att utveckla avdelningens produkter, tjänster och personal. Som ledare för gruppen arbetar du kontinuerligt tillsammans med medarbetarna för att bygga och utveckla vår affär.
Du kommer att ha personalansvar för ett team som idag består av 15 personer inklusive en Team Supervisor i Göteborg och dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå i:
att ha kontroll över intäkter och ärendevolymer samt göra analyser på Alektum Groups kunder.
att tillsammans med Operation Manager sätta mål för avdelningen samt på månadsbasis rapportera och kommentera gruppens resultat till medarbetarna och Operations Manager.
att ha det övergripande ansvaret för avdelningens gäldenärs- och kundkontakter.
att resursplanera verksamheten på daglig basis.
att verka i en affär med snabba flöden och en verksamhet som speglas av de förutsättningarna.
att aktivt utveckla, förbättra och implementera arbetsrutiner, processer och verktyg för teamet.
att ansvara för att inkassolagen andra relevanta lagar och krav efterlevs.
I din roll som Team Manager är du ansvarig för att teamet levererar resultat och når målen som satts upp. Du är en tydlig ledare som skapar en motiverande miljö, som är bekväm med att ge feedback på prestation, både positiv och konstruktiv, och som driver förbättringsområden, både internt och mot kund. Du arbetar långsiktigt med planering av teamets arbetsuppgifter och bemanning samt arbetar löpande med rekrytering, onboarding, coaching och utveckling av ditt team. Du är en förebild för våra värderingar och i den expansionsfas vi befinner oss i motiveras du av att arbeta med att skapa engagerade team som arbetar crossfunktionellt för att skapa Ett Alektum.
VEM SÖKER VI?
Vi söker dig som har ett genuint intresse för inkasso. Du ska också ha en god kommunikations- och samarbetsförmåga, vilket för oss är en förutsättning för rollen som ledare på Alektum Group. Du tycker om, och är duktig på, att bygga och utveckla relationer och du motiveras av att leda din grupp mot gemensamma och individuellt uppsatta mål. Utmärkande för ditt ledarskap är enkelhet, tydlighet och delaktighet. Som person tror vi att du är trygg, jordnära, ödmjuk och har hög integritet samt att du är strukturerad och har ett professionellt och affärsmässigt förhållningssätt.
För att lyckas i rollen ser vi att du som söker har högskoleexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet samt flerårig erfarenhet inom inkasso alternativt närliggande bransch. Vi ser också att du har flerårig erfarenhet av att arbeta i ledande befattning. Du har även goda språkkunskaper i såväl svenska som engelska, i både tal och skrift.
START
Tjänsten är en (prov-)tillsvidareanställning på heltid och start sker omgående eller enligt överenskommelse med placering på Alektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg.
INTRESSERAD?
Välkommen med din ansökan senast den 23 juni 2022. Urval och intervjuer sker löpande, vilket gör att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vill du veta mer om tjänsten?
Har du frågor om tjänsten, välkommen att kontakta Helena Sallander, Senior Director Operations. helena.sallander@alektumgroup.com telefon: 0733-409540.
Om du vill veta mer om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Johan Börjesson, johan.borjesson@alektumgroup.com, telefon: 070-734 34 38