OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
TJÄNSTEN
Som Team Manager på Purchased Debts ansvarar du för inkassohanteringen av de fordringar Alektum Group förvärvat genom Alektum Capital AG i Schweiz. Du säkerställer att vi effektivt och med hög kvalitet hanterar våra köpta fordringar samt alltid strävar mot att leverera i nivå med investeringsunderlag samt övrigt uppsatta KPI’er. Du arbetar löpande med analys av utfall och ger tät återkoppling till Alektum Capital AG på inneliggande ärendebas. Du är till viss del behjälplig vid nya investeringar och lämnar input på investeringsunderlag vid behov.
Ditt team består av ett 10-tal medarbetare som du har personalansvar för och som du leder i enlighet med Alektum Groups värderingar och Key Behaviours.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Att leda och fördela arbetet inom gruppen Purchased Debts enligt Alektum Groups principer och värderingar.
- Att vid behov operativt stötta medarbetare och grupp.
- Att ansvara för analys av utfall samt rapportering till Alektum Capital AG.
- Att tillsammans med Collection Director sätta mål för affärsområdet samt regelbundet följa upp satta mål.
- Att inspirera medarbetare för att få en motiverad och engagerad personal för att nå de uppsatta målen och generera resultat.
- Att rekrytera, introducera och ansvara för utbildning av nya medarbetare.
- Att se till att Alektum Groups arbetsrutiner efterlevs samt att inkassolagen, personuppgiftslagen och andra relevanta lagar och krav efterlevs.
- Att aktivt utveckla, förbättra och implementera arbetsrutiner, processer och verktyg för affärsområdet/Teamet.
- Att löpande informera medarbetare om vad som händer i företaget.
VEM SÖKER VI?
Vi söker dig som har en djup kunskap kring inkassoverksamhet och dess regelverk. Du har ett genuint intresse för andra människor samt en god kommunikations- och samarbetsförmåga vilket är en förutsättning för rollen som ledare hos oss på Alektum.
Du tycker om och är duktig på att bygga och utveckla relationer, och motiveras av att leda din grupp mot gemensamma och individuellt uppsatta mål. Utmärkande för ditt ledarskap är enkelhet, tydlighet och delaktighet. Som person tror vi att du är trygg, jordnära, ödmjuk och har hög integritet. Du besitter en god förmåga att leda dig själv och andra.
För att lyckas i rollen ser vi att du som söker har flerårig erfarenhet av ledarskap samt en eftergymnasial utbildning, gärna inriktad på finansiella flöden. Vi ser det också som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i inkassosystemet Nova.
START
Vi avser att rekrytera en person med anställningsformen Vikariat under 16 månader. Tjänsten är på heltid med placering på Alektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg.
INTRESSERAD?
Välkommen med din ansökan senast den 16 april. Urval och intervjuer sker löpande vilket gör att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
VILL DU VETA MER OM TJÄNSTEN?
Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Helena Sallander, Senior Director, Operations Sverige, h (mailto:sven.pantzar@alektumgroup.com)elena.sallander@alektumgroup.com
Om du vill veta mer om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Johan Börjesson, HR Director Group Operations, johan.borjesson@alektumgroup.com
Varmt välkommen med din ansökan!