OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Visma Spcs är en del av Visma koncernen som är en ledande leverantör av affärskritisk programvara för ett mer effektivt och motståndskraftigt samhälle. Genom att förenkla och automatisera arbetet för företag och organisationer i alla storlekar förbättrar vi människors vardag. Koncernen utgörs av 13 600 fantastiska kollegor i över 200 bolag. Med över 1 100 000 privata och offentliga kunder i Norden, Benelux, Central- och Östeuropa och Latinamerika och en nettoomsättning på 1 741 miljoner euro 2020, är vi fast beslutna att göra morgondagen bättre än idag.
Visma Spcs ingår i en av Nordens största tech-koncerner – Visma. Vi har en lång tradition av att förmedla produkter, tjänster och kunskap till Sveriges småföretagare och redovisningsbyråer. Allt detta för att det ska vara enklare och roligare att driva företag. Idag är Visma Spcs den leverantör som flest svenska småföretagare väljer för sin bokföring, fakturering och lön. Vi har i dag omkring 500 engagerade medarbetare som varje dag bidrar till att landets småföretagare kan fokusera på det de gör bäst – starta, driva och utveckla sina företag.
Vi erbjuder en fantastisk möjlighet för dig som får energi av att leda människor, brinner för kundmöte och har ett naturligt driv att få saker att hända!
Om rollen
Ditt uppdrag som Team Manager hos oss är att leda och driva ett av våra support-team på vår enhet Customer Success. Dina medarbetare guidar, hjälper och säkerställer att våra kunder jobbar smart i sitt program och är medvetna om de olika lösningar vi erbjuder. Förutom att ansvara för att dina medarbetare trivs och mår bra, kommer du att coacha dem mot individuella och gemensamma mål för att ni tillsammans ska leverera riktigt vass kundservice. Målen teamet arbetar mot är främst kundnöjdhet och försäljning.
Vi tror verkligen att bra ledare kan göra skillnad på riktigt, därför värderar vi ledarskap högt. För att skapa bra förutsättningar för våra ledare har vi ett gediget och genomarbetat ledarutvecklingsprogram. Du kommer också ingå i ett kompetent ledarkollektiv där vi delar erfarenheter och kunskaper med varandra.
Om dig
För att passa för det här uppdraget ser vi att du behöver ha någon form av ledarerfarenhet, men framförallt ha naturlig fallenhet för ledarskap. Du brinner för att utveckla andra och drivs av att se dina medarbetare utvecklas. Du är bra på att skapa en inspirerande miljö som bygger på trygghet och stabilitet, vilket gör att många trivs under ditt ledarskap. Har du arbetat med support eller sälj är det ett stort plus, gärna i en organisation som möter sina kunder via telefon eller chatt.
Du är noga med att uppmärksamma andras positiva insatser och är bra på att motivera och inspirera teamet. Du är trygg i dig själv och räds inte att hantera de gånger då mål och förväntningar inte uppnås, framförallt är du duktig på att få medarbetare på rätt spår igen. Det ligger naturligt för dig att arbeta systematiskt och du trivs med att ha struktur.
Ansökan
Vi vill att du gör din ansökan senast 31:e oktober. I ansökan vill vi att du bifogar ett uppdaterat CV tillsammans med ett personligt brev. Vi vill att ditt personliga brev innehåller:
Varför du söker tjänsten
En beskrivning av den mest utmanande uppgiften du ställts inför som ledare och hur du angrep situationen.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Victor Magnusson på victor.magnusson@visma.com eller 0706222807
Kontaktpersoner på detta företaget
Jan Erensjö
+46 0470-706000, +46 0708-727237
Camilla Persson
0470-706000
Anna Twisk
0470-706000
Tommy Hilding
+46 0470-706000, +46 0708-286954
Maria Nickolausson
+46 0470-706000, +46 0703-777758
Anette Citron
0470-70 61 32
Anneli Olsson
+46 0470-706235
Jessica Svanberg
0470-706242
Lotta Käll Henningsson
+46 0470-706293
Peter Härder
+46 0470-706000