OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en operativ och prestigelös Team Manager till en av Sveas mindre betalgrupper som är en del av affärsområdet Svea Privat, där vi arbetar med lån och sparkonton till privatpersoner. Har du erfarenhet av ekonomirelaterat arbete, är van vid många kontaktytor och tycker om att arbeta operativt? Då kan det här vara jobbet för dig!
Om rollen
I rollen som Team Manager kommer du att vid sidan av din teamledarroll vara en stor del av det operativa och dagliga arbetet för betalgruppen på affärsområdet. Du kommer bland annat att sköta reskontran och intern och extern rapportering samt registrera in- och utbetalningar. Arbetet innebär också samarbete med affärsområdets övriga grupper och Svea i stort, men också en hel del kundkontakter. Rollen innebär att du har personalansvar för en mindre grupp på, i dagsläget, två personer. Din roll innebär att du finns som bollplank, stöttar och sätter mål och riktning för teamet. Du kommer i den här rollen också att vid behov arbeta med att kontinuerligt se till samt säkerställa att de dagliga betalningarna sker utifrån det riktlinjer som finns. Arbetsuppgifter som ingår i rollen är bla:
- Avstämningar av kassarapporter och reskontraflöden
- Registrera in- och utbetalningar
- Skuldsaneringskontroller
- Se till att gruppen utför sina arbetsuppgifter i enlighet med de interna och externa kraven
- Personalansvar för en mindre grupp
- Förbättra och fastställa nya rutiner och processer
- Ekonomisk rapportering
- Ingå i affärsområdets ledningsgrupp
Vem är du?
För att trivas i den här rollen bör du tycka om att driva ditt arbete på ett självständigt sätt, ta stort eget ansvar och ha en förmåga att se helheten. Vi ser gärna att du har erfarenhet av hantering av reskontra, bokföring och redovisning samt att du har erfarenhet av och goda kunskaper i Excel. Vidare är du prestigelös och ansvarstagande samt noggrann och analytisk. Vi tror att du besitter god förmåga att få andra att växa. Det är också viktigt att du är kommunikativ och kan förmedla information till olika delar av organisationen på ett pedagogiskt sätt. Vidare har du mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Har du tidigare erfarenhet av någon form av ledarroll så som exempelvis teamleader eller motsvarande är detta meriterande.
Om Svea Bank
Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna.
Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar att tillsätta tjänsten så snart som möjligt så skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterare Fredrika Engelin på fredrika.engelin@svea.com.
Välkommen med din ansökan!