Team Reconciliation & Accounting söker ny kollega

Arbetsbeskrivning

Starka tillsammans - Bli en av oss
Som en av nordens främsta inom betallösningar kan vi erbjuda en stimulerande och kreativ arbetsmiljö. Vi är öppna för nya idéer och arbetssätt samtidigt som vi alltid strävar efter att göra det enkelt och lätt för våra kunder.

Hos oss kan du utveckla din kompetens tillsammans med engagerade ledare och kollegor. Vill du utmanas i din yrkesroll och arbeta i en stark gemenskap där vi tar hand om varandra, samtidigt som vi visar varandra uppskattning är vi rätt arbetsplats för dig. 

Reconciliation & Accounting ingår i Group Finance, som ansvarar för de ekonomiska processerna på PayEx. Vi arbetar nära verksamheten och agerar rådgivare för att säkerställa att vi följer gällande regelverk och rutiner.

Reconciliation & Accounting utgörs av 6 medarbetare där vi dagligen arbetar för att överträffa gårdagens prestation!

Vårt uppdrag är att hantera leverantörsfakturor, läsa in bokföringsfiler och stämma av alla balanskonton kopplade till detta. Uppdraget innefattar även löpande bokföring och delaktighet i bokslut.

Inom Reconciliation & Accounting slår vårt hjärta extra för att hela tiden utveckla och förbättra vårt arbetssätt.

Inom Group Finance strävar vi alltid efter att leverera på topp, samtidigt som vi har roligt tillsammans. Om du tycker om siffror, har förmåga att se lösningar, är noggrann samt gillar att samarbeta - Då är du rätt för oss!

Mer om jobbet

Som Accountant hos oss kommer du att få jobba i ett litet team där kollegorna är placerade i Visby. Vårt fokus är att se till att bokföringen är korrekt, samt att flödet av leverantörsfakturor fungerar optimalt i samtliga PayEx-bolag.

Vi söker dig som vill arbeta med administrativa uppgifter, samtidigt som du vill utmanas genom att genomföra effektiviseringar. Du har förmågan att se helheten i leveransen och ständigt tänka på hur hanteringen kan förbättras.

Du trivs med att kombinera självständigt arbete med ett nära samarbete med dina kollegor.

Tillsammans har vi uppgiften att säkerställa att PayEx-gruppen har en välfungerande ekonomifunktion.

Under hösten 2020 kommer Swedbanks kortinlösenverksamhet i Baltikum att flyttas till nya filialer i Estland, Lettland och Litauen. Sammantaget kommer bolagsstrukturen därefter att innefatta 11 bolag och 6 filialer.

Några av dina arbetsuppgifter består i att;

- hantera bokföring
- stämma av aktuella reskontror och konton
- scanna/registrera/kontera/betala leverantörsfakturor
- kontakta interna användare/attestanter och externa leverantörer
- bidra i utveckling och förbättring av processer och verktyg
- vara delaktig i arbetet med månads- och årsbokslut


Vi letar efter dig som: 

Älskar att jobba inom ekonomiområdet och vill fortsätta utvecklas genom att vara en del av PayEx. Du har goda ekonomikunskaper och är en mycket van användare av Excel.

I vårt team behöver vi dig som är självgående, pålitlig och flexibel. Du är lösningsorienterad, levererar god service och har en mycket god samarbetsförmåga.

För att bidra till att nå teamets mål så krävs det att du är noggrann, ansvarsfull och strukturerad med hög genomförandeförmåga.

Du behöver också ha mycket god kommunikativ förmåga, behärskar engelska både i tal och skrift och om du dessutom behärskar finska eller något av de baltiska språken så är det meriterande.

Vi tror även att det är bra om du har:

- Erfarenheter av arbete som ekonomiassistent eller motsvarande

Meriterande är erfarenheter av nedanstående:

- arbete i ekonomisystem, exempelvis Visma Business
- leverantörsfaktura system, vi använder oss av Medius
- arbete med transaktions - & saldoavstämningar i system, i vårt fall Pricka Konto/Bokslut
- arbete med dokumentation av processflöden, exempelvis i Visio
- avtalstolkning och intresse för juridik


Vad kan vi erbjuda dig? 

Tillsammans med drivna och inspirerande kollegor får du vara med och utveckla och forma arbetet in i en spännande och föränderlig framtid.  Du får vara en del av ett härligt gäng som tror på att en sund balans mellan arbete och fritid är nyckeln för att trivas och lyckas. Du kommer att arbeta i en härlig arbetsmiljö med kontor i hjärtat av Visby innerstad.

Vi erbjuder alla våra medarbetare ett attraktivt förmånspaket och stor möjlighet att utvecklas och växa.

Vill du bli en del i teamet? Skicka din ansökan redan idag! 

Tjänsten är på heltid med start 2020-11-01 eller annars snarast möjligt enligt överenskommelse.  

Placeringsort: Visby

Sista ansökningsdag är 2020-09-20. Ansökningarna behandlas konfidentiellt. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vid frågor gällande tjänsten kontakta Team Manager Pernilla Westerlund, + 46 72 570 99 69.

Finansförbundet: Heidi Larsson +46 498-20 97 58
SACO: Sofia Enekvist +46 498 20 77 84

Vi har redan valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför kontakt från externa rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. 

PayEx är en av Nordens främsta leverantörer av kompletta betallösningar och består av två affärsområden: PayEx Ledger and Factoring och Swedbank Pay.

PayEx Ledger & Factoring är namnet på PayEx erbjudande för tjänster inom rating och billing, faktura- och reskontrahantering, inkasso, kredithantering och finansiering. 

Swedbank Pay erbjuder kompletta betallösningar för återförsäljare och e-handel.

Vi drivs av innovationskraft och vår strävan efter att hjälpa människor, företag och samhällen att växa. Idag är vi ett av de ledande företagen inom betallösningar med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Något som inte hade varit möjligt utan våra engagerade och kompetenta medarbetare! Vår verksamhet genomsyras av våra värderingar - Öppen, Enkel och Omtänksam i allt vi gör.

Välkommen att kontakta oss om du vill veta mer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PayEx Sverige
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 september 2020
  • Ansök senast: 20 september 2020

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024