OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten
Som Team Supervisor leder du / har personalansvar för ett team bestående av 3-5 medarbetare som alla arbetar i rollen som Collector Assistants. Rollen är delad, där ca 50% av arbetstiden ägnas åt ledarskap och resterande tid arbetar du med handläggning av ärenden alternativt annat ansvarsområde som du och din Team Manager prioriterar.
Rollen innebär ansvar för att säkerställa och kvalitetssäkra att arbetet utförs enligt rådande lagstiftning, Integritetsskyddsmyndighetens rekommendationer för god inkassosed, GDPR och Alektum Groups samt kunders instruktioner.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå i:
- Du som en del i gruppen ansvarar för att leda och fördela arbetet inom din gruppen i enlighet med Alektum Groups värderingar.
- Att resursplanera verksamheten på daglig basis.
- Att rekrytera, introducera och ansvara för att nya medarbetare utbildas enligt Alektum Groups riktlinjer och värderingar.
- Att vid behov vara behjälplig i gäldenärs- och kundkontakter rörande frågor inom ansvarsområdet.
- Aktivt utveckla, förbättra och implementera arbetsrutiner, processer och verktyg för teamet.
- Tillsammans med Team Manager sätta mål för teamet samt rapportera och kommentera gruppens resultat till teamet och Team Manager.
Du är en tydlig ledare med god energi som skapar en motiverande miljö, som är bekväm med att ge feedback på prestation, både positiv och konstruktiv, och som driver förbättringsområden, både internt och mot kund. Du är en förebild för våra värderingar och i den expansionsfas vi befinner oss i motiveras du av att arbeta med att skapa ett engagerat team. Rollen innebär personalansvar för din grupp.
Tjänsten är ett vikariat på heltid och sträcker sig till och med 2025-01-01, start sker enligt överenskommelse.
Din profil
Vi söker dig som har ett genuint intresse för inkasso samt för ledarskap. Du ska också ha en god kommunikations- och samarbetsförmåga, vilket för oss är en förutsättning för rollen som ledare på Alektum Group. Du tycker om, och är duktig på, att bygga och utveckla relationer och du motiveras av att leda din grupp mot gemensamma och individuellt uppsatta mål. Utmärkande för ditt ledarskap är enkelhet, tydlighet och delaktighet. Som person tror vi att du är trygg och ödmjuk och har hög integritet samt att du är strukturerad och har ett professionellt och affärsmässigt förhållningssätt.
För att lyckas i rollen ser vi att du som söker har flerårig erfarenhet inom inkasso samt eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet där du tillförskaffat dig god förståelse för finansiella flöden. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i ledande befattning men för rätt person kan detta vara den första gången. Du har även goda språkkunskaper i såväl svenska som engelska, i både tal och skrift.
Vad erbjuder vi dig?
En arbetsplats där du får vara med och bidra till utveckling och skapa en miljö där alla trivs och vill vara, där du har roligt på jobbet helt enkelt. Hos oss blir du en del av ett drivet team och vi ingår i en koncern med möjligheter till både professionell och personlig utveckling. Vi håller till i fina lokaler i centrala Göteborg, med bra kommunikationsmöjligheter för dig som pendlar.
Intresserad?
Välkommen med din ansökan senast den 10 juni 2023. Urval och intervjuer sker löpande och vi ser gärna att tjänsten tillsätts så snart som möjligt så dröj inte med din ansökan!
Vill du veta mer om tjänsten?
Har du frågor om tjänsten, välkommen att kontakta Annika Skoglund, annika.skoglund@alektumgroup.com eller rekryterare Safiyah Ali, safiyah.ali@alektumgroup.com