OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här är chansen att delta i den största omställningen av energisystemet i modern tid!
Om företaget
Den 28 juni 2018 beslutade regeringen att införa nya funktionskrav för elmätarna i Sverige.
Därför kommer ONE Nordic att leverera nästa generations system för el-mätning till nära en miljon kunder. Detta är ett av de strategiskt viktigaste projekten för att förverkliga ett klimatsmart samhälle. Med det nya mätarsystemet möter man både samhällets energiutmaningar och ger kunder bättre information om sin elanvändning.
Smarta elnät spelar en nyckelroll, och med det nya avtalet kan ONE Nordic gå vidare med att implementera en av de avgörande pusselbitarna - ett modernt elmätarsystem. De nya mätarna kommer att börja installeras under våren 2020 och är ett mångårigt projekt.
Med ONE Nordics rikstäckande organisation och lokala kännedom tar de ansvar för att leverera högklassiga tjänster och lösningar till energiproducenter, distributörer och energianvändare. De har marknadens bästa kompetens för att utveckla, bygga, modernisera, optimera och underhålla kundernas anläggningar. ONE Nordic arbetar bland annat med de största aktörerna i branschen och tillsammans utvecklar de högteknologiska och hållbara energisystem.
ONE Nordic är en av Sveriges ledande leverantörer av tekniska konsulttjänster, entreprenader och service inom energi- och industrisektorn. Bolaget ägs av Altor Fund III. ONE Nordic har cirka 1000 medarbetare och omsätter ca 2 miljarder SEK.
I detta projekt samarbetar ONE Nordic med Wikan Personal.
Dina arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig en tjänst som Teamansvarig Orderplanerare/Kundtjänst, dvs Head Dispatcher, med fokus på planering. Du är en del av teamet på tre personer som utför tidsbokningar och aviseringar av elmätarbyte till slutkunder. Teamet planerar arbetet för montörerna. Löpande kundservice är också en del av det dagliga arbetet. Som teamansvarig har du huvudansvaret för planering av det dagliga arbetet och kvaliteten på arbetet. Det är även du som är teamets representant vid avstämningsmöte både internt och externt.
Du genomgår utbildning via ONE Nordic för att få grepp om relevant utrustning, montering och säkerhet.
I rollen som Teamansvarig Orderplanerare/Kundtjänst ingår bland annat ansvarsområden som tex:
- Planera utrullning av elmätarbyte
- Planera teamets dagliga arbete
- Leda ditt team
- Genomföra avstämningsmöte internt/extern
- Tid och resursplanering tillsammans med ansvarig chef.
- Daglig kundkontakt
- Tidbokningar, aviseringar och ombokningar
- Hantera och rapportera avvikelser.
Din bakgrund/Dina egenskaper
För att du ska trivas i rollen tror vi att du har en passion för att arbeta med kunder!
Vi söker dig som har följande kompetenser:
- Svenska, flytande i tal och skrift
- Grundläggande kunskaper i engelska
- God ledarskaps och organisationsförmåga
- God datorvana
- Det är ett krav att du arbetat i en liknande roll
Viktigt för att du ska trivas i rollen är att du är logisk och analytisk. Likaså att du är tålmodig och gillar att arbeta i högt tempo.
Du kommer att ha nära samarbete med lagertekniker och montörer.
Information och kontakt
Detta är jobbet för dig som vill vara med och bygga "Det nya energisamhället".
Tjänsten är en tillsvidareanställning hos Wikan Personal med start 2 mars.
Vi arbetar med löpande urval, ansök på vår hemsida wikan.se så snart som möjligt.
Har du frågor eller funderingar ring mig, Konsultchef Lisbeth Ahlkvist 046 - 540 85 92 eller Magnus Nordholm 046 - 540 85 91.
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Johansson
0417-77 99 81
Catharina Holgersson
0417-77 99 82
Marie Andersson
0381-48 09 51
Johanna Friberg
044-5906502
Dan Samuelsson
044-590 65 01
Lars Berntsson
044-5906505
Rune Granath
0381-480 952
Dan Samuelsson
044-5906501
Linda Uddenäs
046-5408592
Magnus Nordholm
046-5408591