Teamassistent till EQT Digital

Arbetsbeskrivning

Om EQT

EQT is a leading investment firm with approximately EUR 49 billion in raised capital across 26 funds. EQT funds have portfolio companies in Europe, Asia and the US with total sales of more than EUR 19 billion and approximately 110,000 employees. EQT invests in good companies across the world with a mission to help them develop into great and sustainable companies. By providing access to ownership skills and operational expertise, EQT helps acquired companies grow and prosper, both under EQT’s ownership and with future owners. EQT has three overall investment strategies – Private Capital, Real Assets and Credit – guided by a responsible ownership approach and an industrial growth strategy.
Om EQT Digital

EQT Digital is divided in three buckets which are IT, Motherbrain and Digital business development and all parts has a crucial role for the firm. Supporting existing portfolio companies and pollination of the wider firm with digital skills and new, more efficient ways of working.
Ditt uppdrag

I rollen som Assistent på EQT kommer du att supporta och arbeta i EQT’s Digitala team som sträcker sig under tre sub-funktioner där du kommer arbeta med samtliga parter. Teamet växer även i andra regioner, vilket innebär att det kommer ske en del förändringar över tid.   ?Ansvaren kommer att omfatta;
? Full kalenderhantering

? Resebokningar

? Faktura och kvittoredovisning

? Direkt kommunikation med externa och interna aktörer

? Ad hoc uppgifter

? Agera Gatekeeper

? Delta i pilotprojekt för nya system

? Agera som en förlängd arm till nuvarande chefsassistent

? Hjälpa till att planera gemensamma teamevenemang/aktiviteter

? I vissa fall förbereda presentationer och underlag
Din bakgrund

Den ideala kandidaten är en energisk, lösningsorienterad, professionell med exceptionella organisatoriska färdigheter och förmåga att upprätthålla balans mellan flera prioriteringar. 
Rollen kräver en stark uppmärksamhet åt detaljer, effektivitet och rekord för att arbeta i snabba miljöer med korta tidsfrister. Har en hög grad av diskretion och ett intresse av att utveckla och införliva nya och effektiva sätt att uppnå bättre resultat. 
Starka skriftliga och verbala kommunikationsförmåga på både engelska och svenska är ett krav och tidigare internationell exponering är ett starkt plus. God systemförståelse med nyfikenhet.
Har du en bakgrund från servicebranschen, tech eller start ups tror vi att du kommer trivas väl.
När du blir en av oss

Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.
The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.
Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Clara Forsberg (clara.forsberg@thepace.se) och konsultchef Stina Bylund (stina.bylund@thepace.se).
Vi går igenom ansökningarna löpande men kommer börja kalla till intervju först under vecka 33. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Månadslön - Fast plus rörlig lön
  • Heltid Behovsanställning
  • Publicerat: 24 juli 2018

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb


Executive Administrator

Executive Administrator

22 november 2024

18 november 2024

Executive Assistant

Executive Assistant

18 november 2024

Sektionschefssekreterare

Sektionschefssekreterare

14 november 2024