OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Broadband Services Swedens huvudinriktning är massmarknadstjänster inom TV, Internet och Röst för anslutning av hem och företag samt hemmets kommunikation.
Inom Bredband Sverige fortsätter vi skapandet av en leveransorganisation som arbetar fokuserat med hög leveranssäkerhet för nöjda företagskunder. Då en av våra duktiga Teamledare efter årsskiftet kommer att gå hem på föräldraledighet, söker vi nu dig som under cirka ett år vill vikariera som ledare för ett av våra teamsom hanterar order och säljsupport för våra företagskunder.
Arbetet innebär att tillsammans med teamet säkerställa en kundnöjdhet i världsklass genom att ta ett E2E ansvar av inkommande beställningar från företagskunder samt assistera försäljningsorganisationen i "före affär"-frågor. I ansvaret ingår även att säkra en hög service i alla kundingångar som ingår inom ansvarsområdet.
Du kommer att ha ansvaret för teamet och ha direkt personalansvar för ett tjugotal medarbetare i Göteborg. Du rapporterar till Sektionschefen för Product Order Managmenet och ingår i ledningsgruppen.
Dina huvudsakliga chefsuppgifter:
* Självständigt leda teamet och sätta mål för gruppen och medarbetarna
* Supporta, utveckla, coacha och motivera dina medarbetare
* Säkra väl fungerande kommunikation med kunder, interna intressenter och supportenheter
* Identifiera och hantera avvikelser samt jobba med förbättringar
* Delta och bidra i ledningsgruppen för sektionen
* Skapa en kundfokuserad leveranskultur
* Möjliggöra med ditt ledarskap en högpresterande kultur och miljö
Vi erbjuder
Telia Bredbandstjänster Sverige ansvarar för en viktig affär med en enorm potential. Här kommer du in i ett spännande skede där du får vara med och påverka i förändringsskedet, din insats kommer att göra avtryck i utvecklingen av Telia. Det här är tjänsten för dig som älskar att arbeta med förändringsprocesser som leder till ökad kundnöjdhet. TeliaSonera är ett internationellt företag med många anställda och vi söker hela tiden nya medarbetare - för rätt person finns mycket goda chanser till andra vikariat eller tillsvidaretjänster efter vikariatets slut!
Dina kvalifikationer
Vi vill att du har högskoleutbildning eller motsvarande. Ett krav är att du har minst några års relevant erfarenhet av ledarskap. Vi ser gärna att du har kännedom om produkter och tjänster inom telekommunikation, förståelse för order- och leveransprocessen samt gärna även säljprocessen inkl avtalshantering. Meriterande är om du har kunskaper inom LEAN och erfarenhet av att driva förändring och utveckla team.
Vem är du?
Vi söker dig som är analytisk, som hela tiden letar efter sätt att göra saker bättre och som är lösningsorienterad. För dig är fokus på kundnöjdhet en självklar del i ditt dagliga arbete och du förstår vikten av att ta ett tydligt end-to-end ansvar. Som ledare sprider du effektivt ditt kundfokuserade arbetssätt till dina medarbetare och är dessutom bra på att skapa engagemang och entusiasm bland dem du arbetar med.
Placeringsort: Göteborg
Sista ansökningsdag: Urval påbörjas omgående och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vi uppmanar dig att söka så snart som möjligt, dock senast 22 december 2013
Kontakt:Vid frågor vänligen kontaka sektionschefen Anna Johansson 070-639 71 00
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Hedin
+46 8-504 533 83, +46 72-206 83 83
Ida Wärmefors-Norrby
+46 705808290
Rebecka Salomonsson
+46 725221722
Jessica Laos
+46 31-3414888
Anna Stålmann
+46 72 553 40 34
Per Sommarin
Marie Salebäck
Liselotte Olsson Leijon
Anna P. Johannsson
Johan Elwing
+46 31-3413325 , +46 70-2808325