OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Posten Meddelande AB erbjuder ledande, rikstäckande distributionslösningar för såväl avsändare som mottagare i hushåll och företag.Tjänsterna omfattar brev, tidningar och direktreklam samt postservice.Posten Meddelande AB är ett helägt dotterbolag till Posten AB.Bolaget har cirka 25 000 medarbetare.Besök oss gärna på www.posten.se. Posten Meddelande AB söker Teamchef till DR Direkt/Kundtjänst Företag med placering i Malmö Kundtjänst Företag ansvarar för att på ett professionellt och effektivt sätt hantera och utveckla service för våra kunder genom att ge information, råd och stöd om våra tjänster.Kundtjänst Företag bidrar till ökad kundnöjdhet och att göra Postens marknadsbearbetning mer effektiv.Vårt mål är att med hög tillgänglighet och bra bemötande stödja våra företagskunders behov av våra tjänster.Kundtjänst Företag finns i Malmö och dit söker vi nu en teamchef.Ditt ansvar Du ansvarar för ett team medarbetare som via telefon och e-post möter våra DR-kunder och genom DR Direkt är en specialistkundtjänst för medie- och reklambyråer.Teamet ger också intern support/stöd kring våra DR-tjänster och DR-verktyg till Postens säljare. Du ansvarar för att teamets kundmöten genomförs professionellt.I arbetet att uppfattas som den drivande DR aktören på reklam & mediemarknaden kommer DR Direkt att vara en viktig kugge.Du ansvarar för att utveckla kompetens kring DR och våra DR-tjänster inom teamet.Du genomför beslutade bearbetningsstrategier och arbetar aktivt med din egen kompetensutveckling.Du är en närvarande chef och ägnar minst 70 procent av din tid åt medarbetarna.Du ser till att arbetsmiljön är bra och medverkar till den goda arbetsplatsen.Du ansvarar för att medarbetarna har rätt kompetens och fångar upp de olika utbildningsbehoven i samverkan med DR Akademin.Du ansvarar för att det finns resurser och att allt genomförs inom givna ramar.Målen för uppdragen definierar du tillsammans med kundtjänstchefen.Utöver detta vidareutvecklar du enhetens arbetsmetodik, affärsmodeller och verkar för ett gott samarbete med interna uppdragsgivare.Dina arbetsuppgifter Du utvecklar och leder arbetet i teamet.Du har kontinuerliga medarbetarsamtal och planerar, definierar, driver och följer upp målen för teamet.Du ansvarar för kommunikation och information gentemot anställda.Du har kostnads- och personalansvar och coachar genom samlyssning, samläsning och uppföljning av arbetssätt.Du deltar i centrala projekt i Postens verksamhetsutveckling, hanterar kundrelationer vid behov och ser till att processerna följs.Du är delaktig och drivande i utveckling av sälj- och servicekulturen inom Posten.Dina kvalifikationer Du ska ha mycket hög kompetens inom Direktreklam mediet, mediemarknaden och andra medier.Ha hög medvetenhet kring hur viktig kundservice är i konkurrensperspektiv.Du ska ha god förmåga att bygga relationer, samarbeta och kommunicera.Rätt inställning med gott omdöme samt förmåga att se helheten.Du är en självklar coach, har förmåga att engagera och du tänker strategiskt och analytiskt.Du är kund- och affärsorienterad för att hjälpa till att skapa lönsamma affärer både för kunden och Posten.Det är en fördel om du har kunskaper i SAP CRM och kring de verktyg som vi jobbar med, som t ex Sifos RM basen och Sesame.Du har goda kunskaper i svenska och engelska.Vi erbjuder: Ett fritt , omväxlande och självständigt arbete.Personlig utveckling.