Teamchef Inbound till E-apoteket

Teamchef Inbound till E-apoteket

Arbetsbeskrivning

För mig som chef, är det viktigt att du drivs av att utveckla såväl dig själv som dina medarbetare för att nå uppsatta mål. Min ambition är att vi tillsammans skapar en engagerad grupp som tar eget ansvar och initiativ samt kommer med nya idéer. Det är också viktigt att medarbetarna trivs på jobbet och är delaktiga i hur verksamheten utvecklas.
På nätet kan våra kunder beställa hem sina receptbelagda läkemedel samt handla receptfria läkemedel och handelsvaror ur hela vårt sortiment. Medarbetarna på Hjärtats E-handelsapotek arbetar för att ge våra kunder den hjärtligaste kundupplevelsen när de väljer att handla hos oss.
E-apoteket består av fyra enheter; Inbound, Outbound, Planering och Farmaci. Avdelning Inbound arbetar med godsmottagning, inleverans, lagervård och lageradministration. Inbound är en avdelning med totalt cirka 50 medarbetare fördelade på tre teamchefer.
Vi på Inbound bemannar för närvarande vår verksamhet mellan 06.00 – 23.00 mån-tors, fre 06.00 – 18.00, samt lördag och söndag mellan 08.00 – 17.00. Arbetstiderna för dig och ditt team kan variera efter verksamhetens behov.
Tjänsten som Teamchef är en tillsvidareanställning på heltid på vårt E-handelslager i Norrköping. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse.
Så här jobbar en Teamchef på Avdelning Inbound på E-apoteket!
Du arbetar huvudsakligen med att leda medarbetare, skapa engagemang och följa upp det dagliga arbetet tillsammans med mig och dina två chefskollegor på avdelningen. Du arbetar aktivt med att utveckla dina processer och vidtar lämpliga åtgärder i syfte att nå uppsatta KPIer.
Du har personalansvar för cirka 15-20 medarbetare. Du leder dina medarbetare i enlighet med Apotek Hjärtats värderingar (enkelhet, entreprenörskap, engagemang) och coachar de i deras dagliga arbete. Du har ett nära ledarskap vilket visar sig genom att du arbetar operativt i den dagliga driften tillsammans med våra medarbetare.
Du genomför månatliga medarbetarsamtal och ansvarar för dina medarbetares kompetensutveckling. Du arbetar med ständiga förbättringar och 5S samt ansvarar för att den fysiska och den psykosociala arbetsmiljön är god och säker.
Du har ett nära samarbete med dina chefskollegor på Inbound, men även med övriga chefer på E-apoteket.
Du ansvarar för att ta del av och följa myndighetskrav samt företagets policys, instruktioner, rutiner och riktlinjer.
Det här är du!
Du har dokumenterad erfarenhet från chefs- eller ledarroll med personalansvar, meriterande är om du har erfarenhet från plocklager och/eller producerande verksamhet. Det är meriterande om du har en universitets- eller högskoleutbildning inom Supply Chain Management och/eller Logistik. Vidare är det även meriterande om du har erfarenhet av kvalitets- och förbättringsarbete.
Du har god förståelse för arbetssätt och processer förknippat med lagerverksamhet, du är van att arbeta mot uppsatta KPIer, deadlines och daglig styrning. Du har erfarenhet av LEAN och 5S.
Du är strukturerad och van vid administrativa uppgifter. Med andra ord, du är en van Excel användare och är bekväm med att dokumentera ditt arbete. Det här gör att du hanterar dina administrativa uppgifter snabbt så att du avsätter tid att vara nära medarbetarna i driften.
Du är förändringsbenägen och älskar att ta dig an nya utmaningar. Du är lösningsorienterad och gillar att tänka fem steg framåt för att säkra dig om att du löser ett problem istället för att enbart släcka bränder. Med det sagt är du också snabbtänkt och vågar ta beslut även vid osäkra omständigheter.
Du är en handlingskraftig ledare med stort intresse för resultat och uppföljning. Du har förmågan att motivera, coacha och utveckla dina medarbetare.
Som person är du ödmjuk, kundfokuserad och har en god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Du är ärlig och ger/tar emot feedback på ett konstruktivt sätt. Med din goda attityd och engagemang är du en lagspelare och en ambassadör för hela Hjärtat!
Anställningsform
Tillsvidareanställning
Tillträde
Enligt överenskommelse
Kontaktuppgifter
Nadia Godocito, Avdelningschef Inbound, 0702-936924


Sista dag för ansökan
2024-12-15
Vi ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering. Drogtestning förekommer i samband med vissa av våra rekryteringsprocesser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christina Bries
+46 0767246085
Sara Elfving
+46 104991469, +46 722150200
Sahand Ebadi

Zozan Hocaoglu
+46 010-4991332, +46 070-9122580
Matti Yacob
+46 72-5716580
Paulina Lundström
+46 0709122564
Marianne Jansson
+46 11143170, +46 702810257
Camilla Olsson
+46 709122590
Joakim Dahlgren
+46 070- 9122563
Lena Jacobsson
+46 702954595

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Apotek Hjärtat Solna
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 november 2024
  • Ansök senast: 15 december 2024

Besöksadress

Solna Torg 19, 6 tr
None

Postadress

Solna Torg 19, 6 tr
Solna, 17145

Liknande jobb


Skiftledare Landvetter

Skiftledare Landvetter

25 november 2024

Teamchef kolonial, Willys Nynäshamn Sandtorp

Teamchef kolonial, Willys Nynäshamn Sandtorp

22 november 2024

12 november 2024

Teamledare till plåtavdelningen, vikariat

Teamledare till plåtavdelningen, vikariat

22 november 2024