OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mechanum är en auktoriserad bilverkstad som sedan starten 2008 aktivt arbetat för att förändra kundernas syn på vår bransch genom att erbjuda bilservice och skadeverkstad till en kvalitets- och servicenivå som du aldrig tidigare upplevt. Vi är idag auktoriserad verkstad för Volkswagen, Audi, Skoda, Volkswagen Transportbilar, Saab, Opel, Volvo, Ford och BMW. Mechanum har starka ägare med långsiktiga ambitioner. För att lyckas behöver vi rekrytera noggranna, serviceinriktade och nytänkande människor till vår verksamhet. För mer info se www.mechanum.com.
Brinner du för leda folk inom kundservice och försäljning? Gillar du att arbeta i ett högt tempo och ta ett stort ansvar? Gillar du att utmana branschen? Då kan du vara rätt person!
Arbetsuppgifter:
Som teamchef för innesälj på Mechanum Mölndal har du ett engagemang, en närvaro och en vilja som smittar av sig. Du har dessutom mycket lätt för att skapa relationer och förtroende. Du är van vid ett högt arbetstempo och är duktig på att ha många bollar i luften, är bra på att prioritera och håller kontinuitet i löpande punkter. Du är initiativrik och ser lösningar istället för problem och har en mycket god förmåga att kommunicera i både tal och skrift. Du arbetar självständigt och ser en stor utmaning i att driva försäljningen inhouse på Mechanum. I teamet du arbetar tillsammans med ingår ett ungt team om ca 10 st innesäljare. I rollen ingår även ansvar för:
• Du rekryterar, utvecklar, coachar och managerar personalen i gruppen.
• Du identifierar och verkställer aktiviteter för att driva försäljningen, maximera efterfrågan samt effektivisera och förbättra processer.
• Du förstår att nöjda medarbetare skapar engagemang och kundnöjdhet, och driver ett aktivt utvecklingsarbete i syfte att skapa entusiastiska medarbetare.
• Du säkrar en kundupplevelse i världsklass i bokningssamtalet genom korta svarstider, professionella samtal, kompletta behovsanalyser och hög orderkvalitet.
• Du utmanar såväl dig själv som individ och som team för att överträffa mål.
• Du planerar bemanning för att hålla bästa möjliga tillgänglighet mot kund, under såväl högsäsong, lågsäsong och semesterperioder.
• Du jobbar mot mål på efterfrågan, ordervärde, effektivitet och kostnadsbudget.
• Du rapporterar till försäljningschefen.
Kvalifikationer:
• Vi söker dig som har ca 2 års erfarenhet och meriter från att leda personal inom t.ex. en försäljnings- eller callcentermiljö, från försäkringsbranschen eller inom Retail.
• Du har gymnasiekompetens och kanske en eftergymnasial utbildning inom sälj eller management.
• Du har körkort då du emellanåt kommer att besöka Mechanums andra anläggningar.
Vi erbjuder:
Vi erbjuder dig en tjänst där du får vara med och utveckla en av nyckelfunktionerna inom Mechanum, framtidens bilverkstad, till en av Sveriges bästa.
Ansökan
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Elin Mankert på telefon 0723-200761 eller via mail elin.mankert@pspartner.se alt Lena Wadenby på telefon 0723-306061 eller via mail lena.wadenby@pspartner.se
Intervjuer sker löpande vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt!
"PS Partner grundades 2010 och vårt kontor är beläget på Södra Hamngatan i centrala Göteborg. Vårt jobb är att hitta rätt person, i rätt tid – till rätt organisation. Lite mer precist så arbetar vi med rekrytering, search och bemanning samt personalfrågor. Vi har närmare 50 år erfarenhet tillsammans och har sett många olika människor, positioner och organisationer. Läs gärna mer på www.pspartner.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Sjöberg
Lena Wadenby
Anna Petersson
Gabriella Christiansen
Mats Törn