Teamchef inom Savedesk

Teamchef inom Savedesk

Arbetsbeskrivning

Vårt kundcenter växer och därför söker vi nu en

Teamchef inom Savedesk
- med tidigare goda ledaregenskaper inom försäljning och/eller kundservice.


Bonnier News vision
Vi drivs av att stärka det fria ordet och bidra till ett demokratiskt, hållbart och inkluderande samhälle.

Vårt uppdrag
Som Nordens största medieföretag hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Bonnier News är Skandinaviens största aktör inom nyhetsmedia med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen, Sydsvenskan, Helsingborgs Dagblad, Dagens industri, Bonnier Business Media och Bonnier News Lifestyle. Inom Bonnier News värnar vi om det fria ordet och gör skillnad genom journalistik som når och berör många, totalt når vår journalistik över 5 miljoner läsare varje dag!

Kundcenter Savedesk
Inom Savedesk bemöter vi våra kunder på bästa möjliga sätt för att de ska vilja bli kvar hos oss som prenumeranter. Detta gör vi främst via inkommande samtal men mail samt utgående samtal förekommer också. Vi hittar lösningar för att skapa långsiktiga kundrelationer och behålla hög kundnöjdhet. Vi på Bonnier News Local strävar alltid efter att lösa kundens ärende vid första kontakten, vi vill ge en positiv kundupplevelse samt skapa ett mervärde för kunden och företaget



Teamchef
Som teamchef för Savedesk arbetar du nära ditt team om ca 5 medarbetare. Du och ditt team skapar tillsammans en positiv och energifylld arbetsmiljö. Med din tidigare erfarenhet och säljådra bidrar du till att gruppen utvecklar sina förmågor som gör att våra befintliga kunder vill bli kvar hos oss länge. Din påhittighet kommer du att använda till att till exempel starta upp och driva spännande och utmanande tävlingar för gruppen samt få dina medarbetare och kollegor att må bra och trivas på sin arbetsplats. Hos oss erbjuds du en utmanande roll som utvecklar dig i att skapa resultat genom dina medarbetare. En rolig och omväxlande vardag som ständigt sätter din flexibilitet och ledarskap på prov.

Dina arbetsuppgifter är varierande och består bland annat av att skapa ett energifyllt och positivt arbetsklimat, att utbilda och coacha medarbetare men även av att själv ta samtal och rycka in där det behövs. Du är givetvis strukturerad och tycker om att skapa rutiner och processer för att underlätta dina medarbetares vardag och höja våra kunders serviceupplevelse i kontakten med oss.
Förutom att coacha dina medarbetare och få ditt ansvarsområde effektivt, lönsamt och att hålla hög kvalitet och servicenivå, så bidrar du även med nytänkande och utvecklingsmöjligheter för hela vårt Kundcenter.


Exempel på arbetsuppgifter:


- schemaläggning och planering av verksamheten både långsiktigt och kortsiktigt
- driva rekrytering samt vara operativ kontaktperson mot våra leverantörer av bemanning
- prioritera inkommande köer, uppföljning av viktiga KPIer.
- coacha och peppa dina medarbetare till ökad försäljning och hög kvalitet
- målsättning, resultatuppföljning och feedback
- hålla i medarbetarsamtal och kompetensutveckling
- Bygga relation samt sköta kommunikation mot övriga i organisationen
- ansvara för, samt hantera, svåra inkommande ärenden och eskaleringar
- systematiskt arbetsmiljöarbete
- lönesättning, lönesamtal och lönerevision




Din erfarenhet och bakgrund

- Avslutad gymnasial utbildning samt gärna relevant eftergymnasial utbildning
- Chefserfarenhet med personalansvar i en kundintensiv verksamhet, minst 1 år
- Erfarenheter av att leda en grupp mot gemensamma mål med goda resultat och god kvalitet
- Erfarenhet från kundservice och/eller försäljning
- God IT-kunskap och systemförståelse




Vem är du?
Vi tror att du som söker är en riktig "doer" som drivs både av att få saker att hända men också av att se resultatet med otroligt hög kvalitet. Du har en god förmåga att självständigt strukturera ditt arbete, du är flexibel samt älskar förändringar och trivs i en utvecklande miljö där det händer mycket. Vi värderar personliga egenskaper högt och ser att du är en person som är en relationsskapare. Vi samarbetar ofta mellan varumärken och avdelningar och relationen däremellan värdesätter vi högt. Du älskar att lösa problem och ser möjligheter i allt. Du gillar utmaningar där du når och gärna överträffar dina mål samt får dina medarbetare att växa och lyckas. För att lyckas i rollen som teamchef behöver du vara prestigelös, arbeta strukturerat, uppskatta och se att andra växer tack vare ditt coachande ledarskap, samt givetvis vara en god förebild. Vi jobbar målmedvetet med frågor som berör mångfald och jämställdhet och ser gärna att det även är en drivkraft för dig. Bonnier News vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Praktiskt
Du rapporterar direkt till Kundcenterchefen och tillsammans med två andra teamchefer ingår du i Kundcenters ledningsorganisation.
Tjänsten är en tillsvidareanställning.
Placeringsort Örebro.
Tjänsten är heltid, 40 timmar / veckan
Företaget tillämpar 6 månaders provanställning

Känner du dig träffad? Eller du kanske har ytterligare frågor.
Hör av dig till Åsa Quarfordt, rekryteringskonsult på Best Bemanning & Rekrytering i Örebro på telefon 070-618 06 75. Ditt personliga brev och din CV vill ha snarast, dock senast den 21/3 2021.
Vänta inte till sista dagen, urval kan komma att ske under ansökningsperioden

Sammanfattning

Postadress

Eskilsgatan 20
Eskilstuna, 63356

Liknande jobb


1 november 2024

Innesäljschef till Curant

Innesäljschef till Curant

1 november 2024

31 oktober 2024