OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi som jobbar på Eurocash är stolta över vår framgångsrika gränshandelskedja som präglas av engagemang, fokus på lönsam försäljning med kunden i centrum. Nu behöver vi fler medarbetare som vill jobba tillsammans med oss på Eurocash.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
För dig som vill ha ett övergripande ansvar för en eller flera avdelningar och arbetsleda medarbetare är rollen som Teamchef kolonial helt rätt. Du kommer att ansvara för både inköp och försäljning samt för att avdelningen uppnår våra gemensamt ställda mål. Kunden är kärnan i vår verksamhet. Därför är den dagliga kundkontakten viktig för att skapa en positiv butiksupplevelse. Tillsammans med dina medarbetare ska du säkra lönsamheten och se till att rutiner följs liksom att vi följer upp bruttovinst och försäljning. Som Teamchef får du personalansvar. I det ingår att medarbetarna får rätt information, utvecklas och trivs samt att arbetet i butiken fungerar smidigt och bra. Du kommer även att ingå i butikens ledningsgrupp. Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning tillämpas. Arbetstiderna är schemalagda under dagtid, kvällar och helger. Självklart har vi lön enligt kollektivavtal. Tillsättning sker enligt överenskommelse men någon gång mellan mars och maj 2021.
Det här förväntar vi oss
Att du är bra på att driva lönsam försäljning och tycker om att arbeta med människor, är en förutsättning för rollen. Lika självklart ska du ha kunskap om produkterna som ingår i ditt ansvarsområde. Dessutom behöver du känna till grundläggande ekonomiska nyckeltal och ha vana av att arbeta i butik. Eftersom du ska leda och utveckla dina medarbetare behöver du vara bra på att förklara rutiner, beskriva vilka mål butiken ska nå och vilka utmaningar som finns. Att du trivs med ett högt tempo är viktigt. Lika viktigt är att du kan delegera arbete, både kan ge och ta feedback och att du inte ryggar för att driva igenom förändringar.
För oss är mångfald en affärsmöjlighet. Medarbetarnas breda kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och genererar bättre beslut. Vi uppmuntrar därför en mångfald av sökande till alla våra tjänster. Att du vill utvecklas och växa tillsammans med oss ser vi som en självklarhet. Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Patrik Zäll, patrik.zall@eurocash.se. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2021-03-09. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor.
Om Eurocash
Eurocash är en kvalitativ lågpriskedja med 7 stora matbutiker i Svinesund, Töcksfors, Eda/Charlottenberg, Strömstad, Åmål och Storlien. Dessutom ingår Willys Strömstad och godisbutiken Supergott i kedjan. Tillsammans är vi cirka 400 medarbetare och omsätter 1,5 miljarder kronor om året. Vårt huvudkontor ligger i Strömstad. Eurocash ägs av Axfood och Norgesgruppen och ingår i Willys AB