TEAMCHEF LÅNA & SPARA

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en coachande ledarroll på ett tillväxtbolag vars kärnvärden och anda präglas av entreprenörskap, engagemang och etik?

OM COLLECTOR BANK

Collector är en nischbank som erbjuder nytänkande finanslösningar för privat- och företagskunder. Innovation är en av våra största drivkrafter. Med snabbhet, flexibilitet och teknik i fokus anpassar vi tjänster och utvecklar nya lösningar utifrån våra kunders behov. Verksamheten omfattar privatlån, kreditkort, betallösningar för e-handel och detaljistkedjor, factoring, företagskrediter, fastighetslån, kredithantering och inlåning. Vår starka företagskultur, präglad av entreprenörskap, engagemang och etik har bidragit till obruten organisk tillväxt i 17 år. Sedan starten 1999 har vi utmanat och utvecklat branschen i Norden.

Collector är sedan 10 juni 2015 noterad på Nasdaq Stockholm, Large-Cap listan.

TJÄNSTEN

Som teamchef för Låna och Spara har du ansvar för att leda och driva teamet som arbetar med kundservice för våra Lån- och Sparprodukter Sverige.

Du kommer ha en nyckelroll när det gäller att driva och utveckla avdelningen på ett effektivt och kvalitativt sätt. Dina ansvarsområden kommer i huvudsak innefatta utveckling av personal och skapa en positiv och engagerad laganda som bidrar till att gruppen når sina mål, levererar kvalitet och service på högsta nivå.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

Personalansvar för medarbetarna i teamet
Coacha och motivera medarbetarna
Uppfylla våra SLA och uppföljning av KPI rapporter
Medlyssning för säkerställning av kvalitet och bemötande
Fördelning och prioritering av arbetsmoment i teamet
Ansvarig för att medarbetarna får relevant information rörande arbete och produkter



Teamet består idag av 12 heltidsanställda samt sex extrajobbare. Du kommer rapportera till Carina Regner, Head of Contact Center.
Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Göteborg och är ett föräldravikariat på heltid under minst ett år, med möjlighet till förlängning. Start maj eller enligt överenskommelse.

VI TROR ATT DU


Som söker har tidigare erfarenhet av en roll som teamledare alternativt gruppchef där du aktivt har jobbat med coaching och utveckling av personal, gärna inom kundservice. Det är meriterande om du har kunskap och tidigare erfarenhet från bank och finans med det är inget krav.



Ett naturligt intresse och driv för kundservice och service i allmänhet är avgörande för att lyckas i rollen.
Du har lätt för att kommunicera både på svenska och engelska i tal och skrift.
Vi ser även att du är nyfiken och nytänkande som vågar utmana samt trivs i en förändringsbenägen miljö med högt tempo.

INTRESSERAD?


Ansök med CV och personligt brev innan 26 mars 2017 så återkommer vi.Intervjuer och urval kommer att ske löpande, varför tillsättning av denna tjänst kan komma att ske innan ansökningsperioden gått ut. Har du frågor eller vill veta mer? Kontakta Carina Regnér, Head of Contact Center, på telefonnummer 010- 161 00 00.

Kontaktpersoner på detta företaget

Josef Bosaeus
0737120483
Carina Regnér

Hanna Hillerdal
010-1610829
Jeanette Wallin
0737-120474
Ida Ljungberg

Anna Selander

Josefine Berglund
0737-120601

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Collector Bank Göteborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 7 mars 2017

Besöksadress

Östra Hamngatan 24, Göteborg
None

Postadress

Östra Hamngatan 24
Göteborg, 41109

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

Customer Care Manager to Samsung

Customer Care Manager to Samsung

22 november 2024

Customer Care Manager To Samsung!

Customer Care Manager To Samsung!

22 november 2024