OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en vikarierande teamchef till teamet orga & projekt inom vår inköpsavdelning från mitten av mars 2021 till och med augusti 2022.
Teamet orga och projekt är en del av den administrativa avdelningen på inköp. I teamets ansvarsområden ingår bland annat:
Löpande kontroll av ändringar av masterdata i vårt affärssystem, liksom att kontrollera de inköpskontrakt som sammanställts av kontraktadministrationen så att de överensstämmer med underlagen.
Ansvar för egenrevisionen i avdelningen samt att fortlöpande säkerställa att den information som masterdata meddelar till andra avdelningar är korrekt.
Hantera intern avdelningsadministration såsom inköps interna bilpool och varuprover.
Koordinera och besvara uppgifter och förfrågningar från huvudkontoret i Tyskland samt att sammanställa rapporter och utvärderingar, främst i Excel.
Ansvar för processutveckling och projektledning, samt stöd vid implementering av nya projekt, systemstöd och liknande.
Projektledning och administrativt stöd i sortimentutvecklingsprocessen.
Inom teamet har vi många interna kontaktytor inom företaget och vi samarbetar nära övriga avdelningar hos oss, liksom med andra Lidl-länder.
Din roll
Som vikarierande teamchef för Orga & Projekt har du personalansvar för administratörer och projektledare. I rollen ansvarar du för att:
Leda teamets dagliga arbete, fördela uppgifter och ansvarsområden samt arbeta både operativt och strategiskt för teamets långsiktiga utveckling och resultat
Säkerställa rätt kvalitet i bearbetningen av uppgifter samt en hög datakvalitet och korrekthet hos rapporter, listor, masterdokument och länkningar till olika dokument.
Utveckla kunskapsöverföringen inom teamet genom att säkerställa kompetensutbyte och formalisering, utveckling och optimering av arbetsprocesser och rutiner.
Tillse att processrevision och egenrevision genomförs enligt plan
Projektledning samt implementering av systemstöd samt att stödja projektledarna i teamet inom internationella och Sverigespecifika projekt
Säkerställa en effektiv projektledning och organisation av processen för sortimentsutveckling samt korrekt hantering av dess systemstöd (WGA)
Du följer upp att de administrativa rutinerna inom ditt ansvarsområde fungerar väl och att de efterlevs i det löpande arbetet. Du har också en viktig funktion i att upprätta ett bra arbetsflöde och en välfungerande kommunikation mellan ditt team och övriga grupper inom administration samt gentemot övriga inköpsavdelningen. Rollen har ett starkt fokus på ledarskap i form av arbetsledning, delegering, uppföljning och personaladministration. Utmaningarna framöver ligger i att arbeta mål- och resultatorienterat, att fortsätta arbetet med att utveckla processerna och underlagen vi arbetar med samt fördela och säkerställa ställföreträdandet av arbetsuppgifterna i teamet.
Din profil
Du har tidigare erfarenhet av ledarskap och är duktig på att delegera, motivera och arbetsleda. Det är viktigt för oss att du vill utveckla både dina medarbetare och de processer vi arbetar med och att du bidrar till att skapa ett positivt arbetsklimat som främjar kunskapsöverföring inom teamet. Du har flerårig erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete och projektledning och har en examen på högskolenivå eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du är naturligt resultatorienterad och har förmågan att hantera en bredd av löpande uppgifter utan att tappa det långsiktiga perspektivet.
Då siffror hela tiden är i fokus för vårt arbete är det viktigt att du har ett genuint intresse för och har förmågan att se samband och orsaker bakom sifforna. För rollen behöver du ha mycket goda kunskaper i Excel och bra språkkunskaper i tyska, svenska och engelska i tal och skrift.
Vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.
Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Du är placerad vid vårt huvudkontor i Solna fram tills vi flyttar till våra nya lokaler i Barkarby.
Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken ”Ansök nu”. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 5 februari 2021. I slutskedet av rekryteringsprocessen kommer en bakgrundskontroll genomföras på slutkandidaten.
Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mailkorgen jobbhk@lidl.se.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare