Teamchef Reklamationer, Borlänge

Teamchef Reklamationer, Borlänge

Arbetsbeskrivning

Är du engagerad och målfokuserad, med viljan att jobba dedikerat och proaktivt med de utmaningar det innebär att hjälpa våra kunder att hantera deras reklamationer på bästa möjliga sätt, så är detta jobbet för dig.

Viktigt är också insikten om att aktivt arbeta med orsaker till de Reklamationer vi får in, för att på alla sätt minimera och begränsa skadeverkningarna för våra kunder.

Bli en del av vårt team
Teamet du ska leda består av ca 15 personer och du rapporterar till Chef Reklamationer. Reklamationer är en del av Customer Sales and Operations, vilka i sin tur tillhör Postnord Försäljning. Du leder arbetet i teamet, som i första hand jobbar med Paketreklamationer Nordiskt (alla orsaker, skadat, saknat, saknat innehåll, försenat) samt Inrikes Brevreklamationer. Teamet är ett av totalt tre team på enheten i Borlänge. Till Reklamationer hör även Skador och Adresslöst som är lokaliserade i Torsvik, strax utanför Jönköping och hanterar skadat och oadresserat gods. Totalt är vi drygt 50 personer på enheten.

Du har vad som krävs
Som person är du strukturerad, mål- och resultatorienterad och har säkerheten i fokus. Att du har integritet och ett etiskt förhållningssätt tar vi för givet. Likaså att du brinner för människor och våra kunder. PostNord är mitt i en förändringsresa och därför är dina kvalitéer som förändringsledare viktiga. Du har lätt för att anpassa dig och har förmågan att slutföra det arbete du påbörjar. Genom att främja nytänkande och mångfald, lyssna och föra en förtroendefull dialog och agera förebild är du en god kommunikativ ledare. Du har akademisk examen med inriktning mot logistik alternativt motsvarande kompetens förvärvad genom relevant erfarenhet. Du har utbildning och/eller erfarenhet inom processer, processtyrd verksamhet, logistik, förändringsledning och ledarskap. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift samt B- körkort.

Vi levererar
Vi erbjuder ett spännande arbete i en trivsam miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Du har stor möjlighet att påverka och sätta din prägel på arbetet inom din enhet. I teamet är det god stämning och bra sammanhållning. Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten.

Ansök
Vill du veta mer om jobbet kontakta Stefan Helander, Chef Reklamationer på telefon 070-980 6499.

För Fackliga kontaktpersoner se https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakta-oss/facklig-kontakt/

Vi ser fram emot att höra från dig.

Vi levererar! PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer postservicen till privatpersoner och företag i Sverige och Danmark. Genom vår expertis och ett starkt distributionsnät utvecklar vi förutsättningarna för morgondagens kommunikation, e-handel, distribution och logistik i Norden. 2019 hade koncernen cirka 29 000 anställda och en omsättning på 38,3 miljarder SEK. Moderbolaget är ett svenskt publikt bolag med koncernkontor i Solna. Besök oss på www.postnord.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PostNord Sverige
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2020
  • Ansök senast: 25 september 2020

Besöksadress

Terminalvägen 24
None

Postadress

Terminalvägen 24
Solna, 17173

Liknande jobb


Internationell Kvalitetschef - Hyltebruk

Internationell Kvalitetschef - Hyltebruk

20 december 2024

Autoform söker Kvalitetschef

Autoform söker Kvalitetschef

20 december 2024

Kvalitets- och myndighetschef till familjeförvaltningen Sjöbo kommun

Kvalitets- och myndighetschef till familjeförvaltningen Sjöbo kommun

19 december 2024

18 december 2024