Teamchef Sales and Customer Service

Teamchef Sales and Customer Service

Arbetsbeskrivning

Är du en engagerad och affärsorienterad ledare som motiveras av att se andra utvecklas och tillsammans driva och förbättra affären? Har du ett coachande ledarskap, brinner för relationer och att skapa värde i mötet med kund? ICA Banken söker en Teamchef Sales and Customer Service som vill få både medarbetare och affär att växa och tillsammans bygga framtidens bank.
Om jobbet som Teamchef
Som Teamchef kommer du att spela en central roll i att säkerställa en förstklassig kundupplevelse. Du kommer att leda och utveckla ett dedikerat team av medarbetare som är engagerade i att tillhandahålla bästa möjliga service i det bemannade kundmötet. Som teamchef ansvarar du för att coacha, utveckla och motivera ditt team bestående av ett 20-tal medarbetare i det dagliga arbetet för att uppnå gemensamma mål och kontinuerligt driva förändring av arbetssätt för att utveckla kundmötet och vår affär. Genom ditt tydliga och kommunikativa ledarskap skapar du förutsättningar för dina medarbetare och för oss som organisation så vi kan fortsätta att växa och vara framgångsrika.
Som teamchef arbetar du direkt i den operativa verksamheten vilket gör att det är viktigt att vara fysiskt närvarande på kontoret.


Är du den vi söker?
Vi ser gärna att du har erfarenhet inom bank, finans eller försäkringsbranschen. Har du SwedSec licens och/eller försäkringsförmedling så är det ett plus. Vidare är det meriterande om du varit chef tidigare men det är inget krav, utan stor vikt läggs vid personliga egenskaper i denna rekrytering. Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska och har 3-årig gymnasiekompetens eller motsvarande.
Som person är du proaktiv och drivs av att se både medarbetare och affären växa och har en förmåga att motivera, inspirera och coacha dina medarbetare till framgång. Vidare är du ambitiös och lösningsorienterad och söker nyfiket nya sätt att utveckla och förbättra arbetssätt i samarbete med andra avdelningar. Din förmåga att kommunicera och bygga relationer är avgörande, liksom din höga integritet och lyhördhet.
Därför ska du välja ICA
Varje dag är en härlig utmaning på ICA Banken & ICA Försäkring. Varför det? Jo, för att hela vår bransch håller på att förändras. Och den förändringen öppnar för spännande utmaningar där gamla invanda sätt att jobba utmanas. Det betyder också att vi måste hålla oss i konstant utveckling. På riktigt. Både som individer och som verksamhet. Vi behöver föra samman innovation och digitalisering i en härlig kombination, där vi tillsammans kan hitta de där smarta och praktiska lösningarna som kunderna knappt vet om att de behöver. Än.
Läs mer om livet på ICA här.
Vad händer nu?
Välkommen med din ansökan redan idag, senast 31/12, då urval sker löpande. För frågor om tjänsten, kontakta rekryterande chef Malin Rydberg, 0764-95 81 94. För frågor om rollen, kontakta rekryterare Markus Öhman 0766-95 62 04 eller Josefine Claeson 0761-05 78 68.

ICA ska spegla våra kunder och samhället, vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund, kompetenser, kunskap och erfarenheter. Tester kan förekomma i processen. Vi värnar om goda arbetsmiljöförhållanden med mål om helt rökfria arbetsplatser och tillämpar även drogtestning, kontroll av kreditupplysning och i vissa fall även utdrag ur belastningsregister i samband med rekryteringen.
Läs mer om hur det är att jobba på ICA.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ICA BANKEN AB BORÅS
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 december 2023
  • Ansök senast: 31 december 2023

Postadress

LAGERCRANTZ PLATS 3
BORÅS, 50482

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

Area Manager/Teamledare

Area Manager/Teamledare

20 december 2024