OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Teamchef Service Uppsala/Gävle
Vill du vara med i vår resa som Sveriges bästa servicepartner inom Telecom? Är du en naturlig ledare som drivs av att skapa resultat tillsammans med dina medarbetare? Då ska du söka tjänsten som Teamchef Service hos Eltel.
Till affärsområde Fixed Telecom och distrikt Service Mitt söker vi nu en Teamchef som vill ta ansvar för vår serviceorganisation i Uppsala och Gävle. Teamet består av ett 40-tal medarbetare samt underentreprenörer som tillsammans säkerställer en hög tillgänglighet med service och underhåll till våra kunders fasta och mobila telenät. Till din hjälp har du två direktrapporterande produktionsledare samt en projektör som tillsammans med dig bildar teamets ledningsgrupp.
Du ansvarar för teamets ekonomiska resultat, produktion, personal, arbetsmiljö, kvalité- och miljöfrågor och rapporterar direkt till distriktschefen för Service Mitt. Du ingår i distriktets ledningsgrupp där du tillsammans med övriga fem chefer är med och påverkar och förverkligar distriktets strategi och beslut. Samverkan med övriga kollegor i företaget är en naturlig del i ditt arbete. Eskaleringsansvar ingår efter roterande schema för samtliga teamchefer.
Eltel erbjuder en stimulerande arbetsplats där du tillsammans med dina medarbetare tar stort ansvar för verksamhetens resultat och utveckling. Rollen innebär ett stort mått av frihet och påverkan av din arbetsdag under ansvar. Välkommen med din ansökan till ett stort framgångsrikt företag med goda personliga utvecklingsmöjligheter redan idag.
Uppdragsgivare: Eltel Networks.
Detta är en rekrytering med anställning direkt hos Eltel Networks.
Ort: Gävle och Uppsala.
Omfattning: Heltid.
Sista ansökningsdag: 2016-05-01.
Urval sker löpande så välkommen med din ansökan så snart som möjligt.
För information: I denna rekrytering samarbetar Eltel Networks med Proffice. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Jenny Larsson 0733-43 45 27 eller via mail på jela@proffice.se [ mailto:jela@proffice.se ]. Läs mera och lämna din ansökan till tjänsten på www.proffice.se [ http://www.proffice.se/ ]. Mer information om tjänsten ges vid intervjutillfället.
Kvalifikationer:
För att vara framgångsrik i rollen ska du ha minst 3-årigt gymnasium med teknisk/ekonomisk inriktning. Meriterande är en högskole- eller akademisk utbildning inom teknik- eller ekonomiområdet. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har flerårig erfarenhet som chef och ledare, med fördel inom branschen. Vi ser gärna att du har goda kunskaper inom entreprenadjuridik och ekonomi. Du har goda kunskaper inom svenska och engelska i både tal och skrift. B-körkort är ett krav.
Dina personliga lämplighet är viktig för oss. Som person är du handlingskraftig och prestigelös och trivs i situationer där problemlösning är en naturlig del av jobbet. Du har en öppen syn på förändring med en god förmåga att skapa och förvalta förtroendefulla relationer. I denna roll möter du människor i varierade roller och nyckel till framgång är en god konsultativ förmåga tillsammans en utpräglad affärsmässighet. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Organisations-/företagsbeskrivning:
Eltel är en ledande europeisk leverantör av tekniska tjänster för kritiska infrastrukturnätverk – Infranets – inom segmenten Power, Communication och Transport & Defence, med verksamhet i Norden, Baltikum, Polen, Tyskland, Storbritannien och Afrika. Eltel erbjuder ett brett och integrerat tjänsteutbud som spänner från underhåll och uppgraderingstjänster till större projektleveranser. Eltel har en diversifierad kontraktsportfölj och en lojal och växande kundbas av stora nätägare. Antalet anställda uppgår till cirka 8 600 och under 2014 hade Eltel en omsättning på 1,24 miljarder euro. Eltels aktie är noterad på Nasdaq Stockholm sedan februari 2015. Eltel Networks i Sverige är certifierade enligt SS-EN ISO 9001:2008 och 14001:2004. Läs mera på www.eltelnetworks.com