OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här väntar en tjänst för dig som vill ha ett övergripande ansvar och arbetsleda medarbetare. Isf kan rollen som teamchef på kolonialavdelningen vara helt rätt för dig. Du kommer att ansvara för både inköp och försäljning samt för att avdelningen uppnår gemensamt ställda mål. Läs gärna vidare!
Om tjänsten
Perido letar efter en teamchef som ska basa över kolonialavdelningen hos vår kund, ett av Sveriges mest kända namn inom dagligvaruhandeln. Tjänsten är placerad i deras butik i Norra Djurgårdsstaden. Här arbetar en mix av personer i alla åldrar och butiken har under flera år utvecklats och ökat omsättningen.
Dina arbetsuppgifter
I samarbete med dina medarbetare är ditt ansvar att säkerställa lönsamheten och se till att rutiner följs, inklusive noggrann uppföljning av bruttovinst och försäljning. I rollen som teamchef innefattar ditt ansvar även personalhantering, där du ser till att medarbetarna erhåller korrekt information, utvecklas och trivs. Dessutom spelar du en aktiv roll i att säkerställa att butiksverksamheten flyter smidigt och effektivt. Ditt engagemang sträcker sig även till att vara en del av butikens ledningsgrupp.
Dina egenskaper
Att vara passionerad för mat, ha försäljningsdriv och en förmåga att trivas i interaktion med människor är avgörande för den här rollen. Det är lika självklart att du besitter djup kunskap om produkterna som faller inom ditt ansvarsområde. Förutom detta förväntas du ha insikter i grundläggande ekonomiska nyckeltal och erfarenhet av att arbeta inom butiksmiljö.
Förmågan att trivas i en hektisk arbetsmiljö är viktig. Det är också av stor betydelse att du kan delegera arbetsuppgifter effektivt, både när det gäller att ge och ta emot konstruktiv feedback. Dessutom är det nödvändigt att du inte backar inför att driva igenom förändringar när det behövs.
Är detta tjänsten för dig? Du är varmt välkommen med din ansökan!
Kvalifikationer:
Gymnasial utbildning minst
Tidigare erfarenhet som teamchef
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska
Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidareanställning hos kunden. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Linn Willberg som kan nås på mejl linn.willberg@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34261 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.