OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rehab Station Assistans är en del av Rehab Station Stockholm. Vi vänder oss till personer med neurologisk sjukdom eller skada. Vår assistans bygger på den kunskap och erfarenhet som Rehab Station har fått efter att ha arbetat med neurologisk rehabilitering sedan 1987. Utgångspunkten för vårt arbete är att alla människor har rätt till ett bra liv. Det är kundens önskemål som styr vårt arbete och det genomsyras av engagemang, kompetens, nytänkande och gott bemötande!
.
Vill du jobba i våra fina nyrenoverade lokaler i en spännande och intressant verksamhet?
Rehab Station Assistans är en välskött och nischad assistansverksamhet som har funnits sedan 2010. Vi anordnar idag assistans för 40 kunder som finns i Stockholms län och i övriga Mälardalsregionen.
Nu söker Rehab Station Assistans en ny teamchef till assistanskontoret. Som teamchef arbetar du direkt mot kunden och dennes personliga assistenter. Din kontakt med våra kunder är betydelsefull då vi lägger stor vikt på kundens önskemål om hur assistansen skall utformas. Du är närmaste chef för assistenterna och då du i din roll har kontakt med många olika personer är det centralt att du kan samarbeta och upprätthålla goda relationer. Många av våra kunder har nyligen fått ett omfattande funktionshinder som medfört behov av personlig assistans, och därför är det viktigt att vår assistans är i samspel med kundens rehabilitering och anpassas efter dennes behov.
Du kommer att ingå i ett team bestående av operativ chef, teamchefer, bemanningsassistenter, och administratör.
Dina arbetsuppgifter är bland annat:
* Kontakt med kunder och assistenter
* Rekrytering av personliga assistenter
* Arbetsledning och schemaplanering
* Arbetsmiljöarbete
* Kompetensförsörjning för assistenter
* Kontakter med Kommun, Försäkringskassa och andra myndigheter
* Kvalitetsarbete
Din bakgrund
Du har adekvat högskoleutbildning eller annan lämplig utbildning inom vård och omsorg. Du har chefs- och ledarerfarenhet från området personlig assistans eller från liknande uppdrag inom vård och omsorg samt har kunskap om LSS. En fördel är om du har arbetat med personer som har neurologiska sjukdomar och skador.
Dina egenskaper
Du är driven, empatisk, engagerad och har lätt för att sammarbeta. Du ska känna dig bekväm i rollen som ledare och ha ett stort intresse av att delta i utvecklingen av verksamheten. Det är viktigt att du kan arbeta både självständigt och i team. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet och mognad.
Arbetstid/Varaktighet
Tillsvidareanställning Heltid, 6 månaders provanställning
Vi erbjuder:
Förutom att vi erbjuder ett intressant och givande arbete, så sitter vi i nyrenoverade kulturmärkta lokaler i Frösundavik med Hagaparken och Brunnsviken som närmsta granne.
Vi erbjuder förmåner så som subventionerad lunch, friskvårdsersättning, friskvårdstimme samt tillgång till gym i våra lokaler.
Läs gärna mer om oss på: www.rehabstation.se
Intervjuer kommer att ske löpande under rekryteringsprocessen.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Diana Wetterling
08-555 44 031
Louise Frei
08-555 440 60
Monica Karlsson
08-555 441 35
Ewa Örjebo
08-555 441 44
Malin Håkansson
08-555 442 82
Annika Törnsten
08-555 441 72
Sanne Broman
08-555 44 091
Teamchef Sanne Broman
08-555 44 091
Teamchef Anna Forsberg
08-555 44 279
Teamchef Ewa Örjebo
08-555 44144