Teamchef till Bonniers Kundcenter - 2nd Line Support

Teamchef till Bonniers Kundcenter - 2nd Line Support

Arbetsbeskrivning

Vårt kundcenter växer så det knakar - bli vår nya teamchef
Teamchef för 2nd Line Support
- med goda ledaregenskaper inom kundservice.
Nu startar vi upp 2nd Line Support på vårt Kundcenter. Här kommer vi hantera främst svårare och mer avancerade ärenden som kommer från våra andra supportteam, även från våra kunder samt internt inom Bonnier News Local. Det gör vi främst via telefon. Här kommer det ställas höga krav på kunskap, erfarenhet, noggrannhet och struktur.

Teamchef
Som teamchef för 2nd Line Support arbetar du nära ditt team om ca 10 medarbetare. Teamets arbete består mestadels av att stötta kollegor i svårare ärenden. Du och ditt team skapar tillsammans en positiv och energifylld arbetsmiljö och ni brinner för att hitta lösningar på uppkomna utmaningar.
Servicenivån är givetvis skyhög! Hos oss erbjuds du en utmanande roll som utvecklar dig i att skapa resultat tillsammans med dina medarbetare. En rolig och omväxlande vardag som ständigt sätter din flexibilitet och ledarskap på prov. Dina arbetsuppgifter är varierande och består bland annat av att skapa ett energifyllt och positivt arbetsklimat samt att utbilda och coacha medarbetare mot våra gemensamma mål. Du är givetvis otroligt strukturerad och tycker om att skapa rutiner och processer för att underlätta dina medarbetares vardag och höja våra kunders serviceupplevelse i kontakten med oss. Förutom att coacha dina medarbetare och få ditt ansvarsområde effektivt, lönsamt och att hålla hög kvalitet och servicenivå, så bidrar du även med nytänkande och utvecklingsmöjligheter för hela vårt Kundcenter.
Exempel på arbetsuppgifter:

- schemaläggning och planering av verksamheten både långsiktigt och kortsiktigt
- driva rekrytering samt vara operativ kontaktperson mot våra leverantörer av bemanning
- prioritera inkommande köer, uppföljning av viktiga KPIer.
- coacha och peppa dina medarbetare till ökad effektivitet och hög kvalitet
- målsättning, resultatuppföljning och feedback
- hålla i medarbetarsamtal och kompetensutveckling
- bygga relationer samt sköta kommunikation mot övriga i organisationen
- ansvara för, samt hantera, svåra inkommande ärenden och eskaleringar
- systematiskt arbetsmiljöarbete
- lönesättning, lönesamtal och lönerevision
Din erfarenhet:

- Avslutad gymnasial utbildning samt gärna relevant eftergymnasial utbildning
- Chefserfarenhet med personalansvar i en kundintensiv verksamhet, minst 1-2 år
- Erfarenheter av att leda en grupp mot gemensamma mål med goda resultat och god kvalitet
- Erfarenhet från kundservice och/eller försäljning
- Väldigt god IT-kunskap och systemförståelse samt kunskap kring mobila enheter och appar
- Kunskap inom betalsystem och fakturering ses som meriterande

Vem är du?
Vi tror att du som söker är en riktig "doer" som drivs både av att få saker att hända men också av att se resultatet med otroligt hög kvalitet. Du har en god förmåga att självständigt strukturera ditt arbete, du är flexibel samt älskar förändringar och trivs i en utvecklande miljö där det händer mycket. Vi värderar personliga egenskaper högt och ser att du är en person som är en relationsskapare. Vi samarbetar ofta mellan varumärken och avdelningar och relationen däremellan värdesätter vi högt. Du älskar att att lösa problem och ser möjligheter i allt. Du gillar utmaningar där du når och gärna överträffar dina mål samt får dina medarbetare att växa och lyckas. För att lyckas i rollen som teamchef behöver du vara prestigelös, arbeta strukturerat, uppskatta och se att andra växer tack vare ditt coachande ledarskap, samt givetvis vara en god förebild. Vi jobbar målmedvetet med frågor som berör mångfald och jämställdhet och ser gärna att det även är en drivkraft för dig. Bonnier News vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Praktiskt
Du rapporterar direkt till Kundcenterchefen och tillsammans med tre andra teamchefer ingår du i Kundcenters ledningsorganisation.
Tjänsten är en tillsvidareanställning.
Placeringsort Örebro.
Tjänsten är heltid, 40 timmar / vecka
Företaget tillämpar 6 månaders provanställning
Bonnier News vision
Vi drivs av att stärka det fria ordet och bidra till ett demokratiskt, hållbart och inkluderande samhälle.
Vårt uppdrag
Som Nordens största medieföretag hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Bonnier News är Skandinaviens största aktör inom nyhetsmedia med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen, Sydsvenskan, Helsingborgs Dagblad, Dagens industri, Bonnier Business Media och Bonnier News Lifestyle. Inom Bonnier News värnar vi om det fria ordet och gör skillnad genom journalistik som når och berör många, totalt når vår journalistik över 5 miljoner läsare varje dag!
Känner du dig träffad? Eller du kanske har ytterligare frågor.
Hör av dig till Ulrika Goldkuhl, rekryteringskonsult på Best Bemanning & Rekrytering i Örebro på telefon 070-261 15 05. Ditt personliga brev och din CV vill ha snarast, dock senast den 6/3 2022. Vänta inte till sista dagen, urval kan komma att ske under ansökningsperioden

Sammanfattning

Postadress

Eskilsgatan 20
Eskilstuna, 63356

Liknande jobb


Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024

22 november 2024