OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig!
Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv.
Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande.
Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra.
Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden
Individ- och familjeomsorgen söker Teamchef till Team Mottagning.
ARBETSUPPGIFTER
Individ och familjeomsorgen i Bodens kommun är en arbetsplats med högt tempo och trevliga arbetskamrater. Vi har extern handledning och erbjuder kontinuerlig fortbildning. Utöver detta pågår ständigt utvecklingsarbete med anpassning till samhällsförändringar och ändringar i lagstiftning. Team Mottagning har sexton kompetenta och engagerade medarbetare.
Som Teamchef ingår du i verksamhetens ledningsgrupp tillsammans med verksamhetschef, kvalitetsledare och övriga teamchefer.
Arbetsuppgifter
-Som Teamchef kommer Du att ansvara för att driva och utveckla verksamheten samt ansvara för personal, arbetsmiljö och ekonomi.
-Tillsammans med kollegor utveckla verksamheten enligt lagstiftning, rådande evidens samt i enlighet med uppdrag från politisk ledning.
-Ansvara för handläggning, dokumentation och planering.
-Uppföljning och kvalitetssäkring av verksamhet sker enligt gällande lagstiftning, riktlinjer, rutiner, tidsramar och delegationsordning.
-Arbetsledning och handledning till personal.
-Budget och arbetsmiljöansvar.
KVALIFIKATIONER
Kvalifikationskrav är socionomexamen samt bred erfarenhet från arbete inom socialtjänstens Individ- och familjeomsorgs olika verksamhetsområden samt kunskap om gällande lagstiftning.
Du har arbetat som chef eller arbetsledare inom myndighetsutövning, har gärna en dokumenterad ledarskapsutbildning samt erfarenhet av ett arbete i en politiskt styrd organisation.
Som person tar du initiativ, agerar med självförtroende och arbetar lösningsfokuserat för att anpassa, utveckla och driva våra verksamheter. Du har lätt för att samarbeta både internt och externt, är tydlig i din kommunikation och kan på ett smidigt sätt framföra ditt budskap i både tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.
Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm.
Följ oss gärna på Facebook och Instagram
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Support i e-rekryteringssystemet kan du få via 0771-693 693 Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen.
Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.