OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du som ledare riktigt vass på att inspirera, coacha och skapa förutsättningar för dina medarbetare att prestera och må bra på jobbet? Har du modet, integriteten och viljan att ta dig an vår utvecklingsresa och tillsammans med dina medarbetare leverera kundmöten i världsklass? Då hoppas vi att du hör av dig! Varmt välkommen med din ansökan till oss på Länsförsäkringar Bergslagen.
Om jobbet
Banksupporten jobbar med kundservice via telefon, digitala kanaler och det fysiska kundmötet. På många sätt är vi navet i vår bankorganisation. Med fokus på kundupplevelse vill vi utveckla och koppla samman fysiska och digitala möten, allt för att möta varje kunds behov på bästa sätt. Du kommer att stötta, coacha och utveckla dina 10 medarbetare med fokus på måluppfyllnad, trivsel och glädje till arbetsuppgiften. Rollen är operativ, du förväntas engagera dig och stötta dina medarbetare i deras dagliga arbete såväl som jobba med schemaläggning/resursfördelning kundmötesmetodik etc. Du kommer driva utvecklingsfrågor för avdelningen och ha ett nära samarbete med chef för banksupporten, som också har personalansvar för ett av teamen. Tillsammans med våra fantastiska medarbetare jobbar vi för att kunden ska få en professionell och riktigt bra upplevelse av oss.
Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig ett arbete där du får möjlighet att utvecklas på både ett personligt plan och i din yrkesroll. Du kommer att jobba i ett engagerat team som har tydliga gemensamma mål och ett tydligt fokus på kundupplevelse. Vi som arbetar här brinner för att hjälpa våra kunder och vi ser samtidigt till att ha roligt och stötta varandra. Du kommer jobba nära chefskollegor och givetvis ha nära stöd från din närmaste chef. Vi som bolag jobbar lokalt vilket ger dig stora möjligheter att bedöma hur du bäst främjar en framgångsrik, välmående och presterande grupp. Länsförsäkringar är en trygg arbetsgivare med mer än 170 års erfarenhet i branschen.
Vem är du?
För att vara aktuell för den här tjänsten behöver du ha hjärtat på rätt plats, frågor som ledarskap, kund, - och medarbetarupplevelse engagerar dig. Du behöver ha erfarenhet från bankbranschen. Har du dessutom ledar- och/eller chefserfarenhet är det meriterande. Din personlighet och din ledarskapspotential är dock avgörande. Har du därför precis börjat intressera dig för ledarskap men saknar flerårig erfarenhet tycker vi du ändå ska söka tjänsten.
Vi ser att du som söker tjänsten identifierar dig med att vara kundfokuserad och resultatorienterad. Du har ett problemlösande förhållningssätt och gillar att jobba hands-on, strukturera och planera. Din förmåga att samarbeta och skapa relationer med såväl kollegor och medarbetare är givetvis viktiga värden för att du ska passa in hos oss. Slutligen ser vi att du är en naturlig initiativtagare som älskar att komma med idéer.
Låter det intressant?
Vill du veta mer, ring Chef Banksupport Albin Törnsten 073-084 99 64 eller HR generalist Anne Pettersson 073-800 43 03.
Fackliga representanter är Helena Lindberg 021-19 01 85 för Forena och Linda Kamsvåg 021-19 02 19 för Akademikerföreningen.
Tjänsten är en heltidsanställning med placering på vårt kontor i Västerås.
Välkommen med din ansökan senast 17 feb. Vi kommer rekrytera löpande så ansök därför gärna så snart du kan.
Vi gör allt vi kan för att främja en fördomsfri rekryteringsprocess och inkluderar därför tester som en del av urvalsarbetet. Vi eftersträvar och jobbar aktivt med att främja mångfald, olikheter är för oss en viktig styrka. Vi välkomnar sökanden med olika bakgrund och språkkompetens.
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann Lidén Pettersson, Säljledare
019-19 46 12
Tarja Lund, Skadechef
021-190117
Christina Wilhelmsson, Skadechef
019-194639
Fredrik Jonsson, Försäljningschef
019-194695
Maria Ridman, Försäljningschef
021-190231
Heléne Hemlin, Säljledare
021-190151
Susanne Lidmo, Chef Skadeförebygg och Säljstöd
021-19 02 20
Ann-Christin Lindahl, Affärsområdeschef Bank
021-190161