Teamchefer/coacher-Betalning/Fordringshantering

Arbetsbeskrivning

Vattenfall Kundservice AB har ansvaret för att ge Vattenfalls kunder bästa möjliga service samt att fakturera dem.Våra 400 medarbetare i Stockholm, Umeå, Nyköping och Trollhättan, ger denna service till nära en miljon el- och telefonikunder över hela landet.Kunderna är privatpersoner, energibolag, industrier och andra företag.För att förbättra servicen har vi nu startat ett intensivt förändringsarbete.Det innebär en stor förändring av vår organisation med fokus på ett starkt närledarskap och ständig kompetensutveckling av våra medarbetare Till vår nya organisation söker vi två Teamchefer/Coacher som kommer att ansvara för varsitt team med särskild inriktning mot betalning och fordringshantering, bestående av 15 Kundkommunikatörer i varje team.Organisatoriskt finns du och ditt team inom vår produktionsavdelning som ansvarar för att bemöta Vattenfalls kunder och lösa kundernas ärenden.Du kommer att rapportera till Produktionschefen.Arbetsuppgifter I rollen ingår bl a att .Ansvara för ett team som arbetar med Betalning och fodringshantering som sitt specialistområde .Delegera gruppens mål på kundkommunikatörerna enligt kommunikatörernas enskilda förmågor, följa upp och vidta åtgärder .Upprätthålla och vidareutveckla kundkommunikatörernas kompetens .Coachning av kundkommunikatörerna, minst en timme per kommunikatör och vecka .Kundkommunikatörerna har rätt kunskap för att kunna lösa kundernas ärenden .Kundkommunikatörerna har rätt certifiering .Arbeta 30% av tiden som kundkommunikatör Kvalifikationer För att passa i den här rollen bedömer vi att du har .Gymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi .Erfarenheter av kundkontakter .Erfarenhet av att arbeta med betalnings- och fodringshanteringsfrågor .Erfarenhet av Kundserviceverksamhet och Kundrådgivning .Erfarenhet av coachning .God förmåga att kommunicera såväl muntligt som skriftligt på svenska och engelska .Ledarerfarenhet .God datavana Det krävs att du som person är en god ledare och coach med starkt engagemang för att utveckla, utbilda individer i en serviceverksamhet.Du måste ha en förmåga att alltid kunna sätta kunden i fokus samtidigt som du kan arbeta effektivt enligt fastställda rutiner.Som person är du trygg i din ledarroll och trivs i en föränderlig miljö med ofta förekommande mål- och resultatuppföljning.Placeringsort Umeå Övrigt Anställd på Vattenfall Kundservice har förtur.Vattenfall ska ha alkohol- och drogfria arbetsplatser och tillämpar därför drogtestning före nyanställning. I Vattenfall är vi övertygade om att mångfald leder till utveckling.Vi arbetar därför för en jämn könsfördelning av kvinnor och män och ser gärna en spridning i ålder och etnisk/kulturell bakgrund hos våra medarbetare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ingela Skoog

Rekryterare Karin Alexandersson
072 246 96 92
Rekryterare Karin Alexandersson
072- 246 96 92
Rekryterare Karin Alexandersson
072- 246 96 92
Rekryteringskonsult Eva Häger
08-739 50 00
Rekryteringskonsult Karin Alexandersson
0722469692
Ingela Skoog
08-739 50 00
Rekryterare Karin Alexandersson
070- 36 32 413
Rekryteringskonsult Maria Rabb
0707775546
Rekryteringskonsult Maria Rabb
070-7775546

Sammanfattning

  • Arbetsplats: VATTENFALL AB
  • 2 platser
  • Heltid
  • Publicerat: 6 februari 2007
  • Ansök senast: 19 februari 2007

Besöksadress

Simpevarp
Oskarshamn

Postadress

None
Solna, 16956

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010