Teamchefer/coacher till Stora företag

Arbetsbeskrivning

Vattenfall Kundservice AB:s huvuduppgift är att ge våra kunder bästa möjliga service.Våra 400 medarbetare i Stockholm, Umeå, Nyköping och Trollhättan ger denna service till nära en miljon el- och telefonikunder över hela landet.Kunderna är privatpersoner, energibolag, industrier och andra företag.För att förbättra servicen har vi nu startat ett intensivt förändringsarbete.Det innebär en stor förändring av vår organisation med fokus på ett starkt närledarskap och ständig kompetensutveckling av våra medarbetare Teamchefer/coacher till Stora företag Till vår nya organisation söker vi två Teamchefer/coacher som kommer att ansvara för varsitt team med särskild inriktning mot storföretag, bestående av 15 Kundkommunikatörer i varje team.Organisatoriskt finns du och ditt team inom vår produktionsavdelning som ansvarar för att bemöta Vattenfalls kunder och lösa kundernas ärenden.Du kommer att rapportera till Produktionschefen.Placering i Råcksta.Arbetsuppgifter I rollen ingår bl a att . Ansvara för ett team som arbetar med kundservice till stora Företagskunder som sitt specialistområde .Delegera gruppens mål på kundkommunikatörerna enligt kommunikatörernas enskilda förmågor, följa upp och vidta åtgärder . Upprätthålla och vidareutveckla kundkommunikatörernas kompetens . Coachning av kundkommunikatörerna, minst en timme per kommunikatör och vecka .Ansvara för att kundkommunikatörerna har rätt kunskap för att kunna lösa kundernas ärenden . Se till att kundkommunikatörerna har rätt certifiering . Arbeta 30% av tiden som kundkommunikatör Kvalifikationer För att passa i den här rollen bedömer vi att du har gymnasieutbildning med minst 5 års erfarenhet av ledarskap med personalansvar alternativt akademisk utbildning med ett par års chefserfarenhet.Du har erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete, t ex fakturering samt hög IT-mognad.Vi ser gärna att du har erfarenhet av Kundservice och/eller Företagskunder.Dessutom har du god förmåga att kommunicera på svenska och engelska.Det krävs att du som person är en god ledare och coach med starkt engagemang för att utveckla och utbilda individer i en serviceverksamhet.Du måste ha en förmåga att alltid kunna sätta kunden i fokus samtidigt som du kan arbeta effektivt enligt fastställda rutiner.Som person är du trygg i din ledarroll och trivs i en föränderlig miljö med ofta Vattenfall har alkohol- och drogfria arbetsplatser och genomför alltid drogtest före nyanställning. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling och arbetar för en jämn könsfördelning av kvinnor och män.Därför ser vi gärna en spridning i ålder och etnisk/kulturell bakgrund hos våra medarbetare.Välkommen med din ansökan senast den 24 maj februari via vår hemsida, www.vattenfall.se/jobb. Energi är vårt bidrag till människors livskvalitet - varje dag.Med över 32 000 medarbetare erbjuder Vattenfall ett brett utbud av tjänster inom el och värme till miljoner kunder i norra Europa.För våra kommande utmaningar behöver vi människor som helhjärtat engagerar sig för våra kunder och för en hållbar samhällsutveckling - människor som du.Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ingela Skoog

Rekryterare Karin Alexandersson
072 246 96 92
Rekryterare Karin Alexandersson
072- 246 96 92
Rekryterare Karin Alexandersson
072- 246 96 92
Rekryteringskonsult Eva Häger
08-739 50 00
Rekryteringskonsult Karin Alexandersson
0722469692
Ingela Skoog
08-739 50 00
Rekryterare Karin Alexandersson
070- 36 32 413
Rekryteringskonsult Maria Rabb
0707775546
Rekryteringskonsult Maria Rabb
070-7775546

Sammanfattning

  • Arbetsplats: VATTENFALL AB
  • 2 platser
  • Heltid
  • Publicerat: 16 maj 2007
  • Ansök senast: 24 maj 2007

Besöksadress

Simpevarp
Oskarshamn

Postadress

None
Solna, 16956

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010