Teamcoach

Teamcoach

Arbetsbeskrivning

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

Samhället står på randen till en energirevolution. E.ON:s roll är att hjälpa konsumenter, företag och städer att distribuera och använda energi på smartast möjliga sätt. Det gör vi genom innovation, engagemang och ansvarskänsla. Och framför allt – vi gör det tillsammans! 

Om E.ON Kundsupport och B2C
E.ON Kundsupport är hjärtat i vår nordiska kundverksamhet. Vi arbetar med försäljning och service till våra privat-och företagskunder och strävar efter en kundupplevelse i världsklass. Vi söker nu en Teamcoach till våra team B2C service i Sollefteå. Här får du möjlighet att utvecklas som coach i en varierande och fartfylld vardag tillsammans med ett glatt och engagerat team.

Varför du är viktig för oss
Din blivande roll som Teamcoach innebär att coacha och utveckla våra kundrådgivare i deras arbetsuppgifter gällande sälj, processer, systemstöd och arbetssätt. I nära samarbete med gruppchefen ansvarar du för utbildningar, coachande samtal och andra insatser planeras, genomförs och följs upp löpande.

Som Teamcoach fokuserar du på att coacha utifrån medarbetarens förmåga, förutsättningar och behov genom att ge feedback och stötta medarbetaren till att bygga upp sin egen kapacitet. Du agerar även som en inspiratör för teamet där du motiverar gruppen att nå sina mål genom att ta fram och genomföra aktiviteter som utvecklar våra kundrådgivare och ger energi. I din roll jobbar du tillsammans med teamet för att förbättra kunddialogen och effektiviteten, där vi hjälps åt och stöttar varandra för att förbättra våra processer.

Tjänsten är placerad i Sollefteå.

Vem är det vi hoppas på vill blir vår nya Teamcoach?
Vi söker dig som trivs som coach för att det är en roll som ger dig energi, glädje och inspiration. För att lyckas i rollen tror vi att du har haft en ledande roll tidigare, där du arbetat relationsskapande och engagerande med att stärka och utveckla team. Vi ser gärna att du har relevant utbildning för rollen, samt tror att du som person är pedagogisk, förändringsbenägen och bra på att strukturera ditt eget arbete. För att lyckas i denna roll är du en person som motiverar andra samtidigt som du vågar utmana och ge konstruktiv feedback. Vi tror att du är prestigelös och arbetar lösnings- och målorienterat för att skapa de bästa förutsättningarna för teamet att jobba effektivt och ha kul tillsammans på jobbet!

Välkommen in med din ansökan! Sista ansökningsdag är den 24/10.  

För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chefer:
Jessica Wikner, +46 703 933851

För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Bodil Sundmark, Unionen, +46 730 895324 
Carl-Johan Johansson, Akademikerna, +46 702 163611 
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129

Kontaktpersoner på detta företaget

Tommy Vati
+46 730344270

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E.ON Kundsupport Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 oktober 2022
  • Ansök senast: 24 oktober 2022

Besöksadress

AddressLine t.b.d.
None

Postadress

Carl Gustafs Väg 4
Malmö, 20509

Liknande jobb


Teamchef kolonial, Willys Nynäshamn Sandtorp

Teamchef kolonial, Willys Nynäshamn Sandtorp

22 november 2024

12 november 2024

Teamledare till plåtavdelningen, vikariat

Teamledare till plåtavdelningen, vikariat

22 november 2024

Sektionschef/teamlead - Project Management infrastruktur

Sektionschef/teamlead - Project Management infrastruktur

19 november 2024