OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Linas Matkasse skapar en skönare vardag och underlättar för familjer som vill laga god, sund och varierad mat. Vi är marknadsledande inom branschen för matkassar på nätet. Vi förser våra kunder med härliga inspirerande recept, fina råvaror och matglädje som underlättar veckans middagsplanering. Vi erbjuder även flera kompletterande och spännande tilläggsprodukter för att kunna ge kunderna allt det som kan behövas i vardagen. Sedan starten 2008 har vi vuxit enormt, men trots tillväxten sitter en familjär känsla kvar i våra väggar!
Vi söker nu en coach som förstärkning till vår kundtjänstavdelning under dagtid.
Tjänsten kommer vara på 100% varav du kommer arbeta som teamcoach 60% och resterande 40% kommer du jobba som kundtjänstmedarbete.
Vad skulle dina arbetsuppgifter vara?
Dina arbetsuppgifter som coach innefattar ett mångsidigt arbete där du coachar och hjälper den heltidspersonal som är på plats. Som coach är du fokuserad på att hjälpa kundtjänstmedarbetarna att arbeta effektivt med kundnöjdhet i fokus.
Du kommer att jobba tätt tillsammans med vår teamchef för kundtjänst, som bär det huvudsakliga ansvaret. När teamchefen inte är på plats är det du som är ytterst ansvarig. Du jobbar för att varje vecka nå dina uppsatta mål som kan innefattar svarstid, kundnöjdhet och effektivitet. Du håller dig alltid uppdaterad på förändringar som sker mot kund eller för kundtjänst. Du kommunicerar ut eventuella förändringar på ett tydligt sätt gentemot teamet och våra kunder.
Som teamcoach kommer du arbeta nära teamet och säkerställa att alla följer uppsatta rutiner och coacha om det sker omotiverade avvikelser. Utifrån statistik och feedback från teamet kommer du ge förslag på förbättringar och effektivisering till medarbetarna samt till teamchefen. I dina arbetsuppgifter ingår även att kvalitetssäkra den dialog vi håller med våra kunder över telefon, chatt och mejl. Utöver coachning och ledning av teamet presenterar du även resultat och förekommande trender veckovis för teamchefen. Utifrån analysen ger du sedan ett konkret förslag på förbättringsåtgärder.
Som kundtjänstmedarbare hjälper du våra kunder över telefon, mejl och chatt. Våra kunder ska alltid få svar på sina frågor och förståelse för hur vår tjänst fungerar på ett trevligt och proffsigt sätt. Vi jobbar för att ge snabb service och att försöka lösa kundens problem på bästa möjliga sätt.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi erbjuder dig som medarbetare en möjlighet att få växa som ledare tillsammans med vårt högpresterande team. Vår kundtjänstavdelning består av en social grupp som alltid har fokus på kunden. Teamet präglas av en positiv inställning där vi alltid hjälps åt och stöttar varandra. Vi kommer även att utbilda dig inom vårt sortiment, system samt erbjuda vägledning inom vår coachning-filosofi.
Vi erbjuder fast månadslön, friskvårdsbidrag och närhet till gym. Vi ser gärna att du kan börja jobba omgående. Det kommer inledningsvis att vara en provanställning på 6 månader, därefter finns det chans till förlängning i form av en tillsvidareanställning.
Vad söker vi hos dig?
Du har minst 12 månaders erfarenhet inom ett kundtjänst eller serviceyrke.
Om du har tidigare ledarerfarenhet är det meriterande
Du har goda kommunikationskunskaper i både svenska och engelska.
Du har goda kunskaper inom Microsoft Office
Du är glad, strukturerad och har en god analytisk förmåga
Du kan ge och ta konstruktiv och positiv feedback
Du är effektiv, serviceinriktad och motiveras av att se utveckling hos teamet på gruppnivå och individuellt.
Du tycker om att arbeta på ett företag som har högt tempo och du uppskattar och triggas av nya utmaningar
Arbetstider: Det är primärt kontorstider men det kan variera utifrån behov.
Startdatum: Start omgående.
Vårt kontor ligger i öppna och ljusa lokaler i Spånga. Du kan enkelt ta dig hit med pendeln, cirka 15 minuter från City.
Ansök idag!
Vill du växa som ledare och jobba tillsammans med ett grymt team? Tveka inte att ansöka via formuläret nedan. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Bra att veta är att vi inte tar emot några ansökningar via mejl men har du några frågor får du gärna mejla till moa.hammarback@linasmatkasse.se.
Vi ser fram emot att höra av dig!
Kontaktpersoner på detta företaget
Amanda Kolström