OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Kontaktcenter är Stockholms stads kundcenter och en del av serviceförvaltningen.
Hit kan stockholmarna vända sig med frågor om stadens verksamheter och service. Vi strävar efter hög tillgänglighet och ett mycket gott bemötande samt att lösa de flesta ärendena vid första kontakten. Kontaktcenter utvecklas ständigt för bästa invånarservice och bästa arbetsmiljö för medarbetarna. Vi växer och satsar nu på teamcoacher för att koordinera det dagliga arbetet och stötta samt coacha medarbetarna.
Tycker du om att coacha andra och vill bidra till goda resultat? Då är detta en tjänst för dig. Här får du möjlighet att växa på en dynamisk arbetsplats där det händer mycket.
Ditt uppdrag som teamcoach
Som teamcoach stöttar du ett tjugotal medarbetare i den dagliga verksamheten för att säkerställa en god service. Du ansvarar för att teamet når uttalade mål och levererar enligt uppsatta nyckeltal.
Dina arbetsuppgifter innebär att
- Coacha, medlyssna och följa upp kvaliteten
- Koordinera det dagliga arbetet, hantera frånvaro och avvikelser i schemat samt fördela resurser för att optimera bemanningen
- Se till att samtalsstrategier, arbetssätt och rutiner är uppdaterade och kvalitetssäkrade, ett nära samarbete med kontaktcenters övriga stödfunktioner och sakkunniga
- Analysera kontaktcenters ärenden för att se trender och möjligheter till förbättringar
- Följa upp kundundersökningar och nyckeltal samt rapportera resultat
- Delta i förbättringsarbete inom organisationen.
Du rapporterar till enhetschefen. I nära samarbete med sakkunniga, bemanningsplanerare och it-stöd bidrar du till att medarbetarna har rätt förutsättningar för att nå kontaktcenters mål.
Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder
- stora utvecklingsmöjligheter
- ett coachande ledarskap
- en mycket spännande arbetsplats där du kan göra skillnad
- generösa friskvårdsmöjligheter samt möjlighet till semesterväxling.
Läs mer om hur det är att vara en del av https://jobba.stockholm/att-jobba-har/.
Vår arbetsplats ligger vid tunnel- och tvärbanestation Globen. Vi har ett aktivitetsbaserat arbetssätt kombinerat med fortsatt flexibelt hemarbete. Läs gärna mer om https://jobba.stockholm/formaner/.
Dina kompetenser och erfarenheter
Vi söker dig som har
- gymnasieexamen
- erfarenhet av arbete med kundservice
- erfarenhet av att coacha eller leda medarbetare i en kundservice
- god vana av Officepaketet
- förmågan att hämta och hantera data samt arbeta parallellt i flera system
- förmågan att kommunicera obehindrat på svenska och engelska, muntligt och skriftligt.
Det är meriterande om du har erfarenhet av
- arbete inom offentlig sektor
- teambuilding och god inblick i gruppdynamik
- våra verktyg Telia Ace, Teleopti, Artvise och Agresso
Du är van att strukturera och driva ditt arbete självständigt samt arbeta mot mål för att uppnå resultat. För att klara av rollen behöver du vara stabil och ha självinsikt samt kunna skilja på personligt och professionellt. Du är modig nog att testa nya vägar och vågar driva igenom beslut samtidigt som du är lyhörd. För att trivas i rollen behöver du tycka om att skapa kontakter och vara bra på att underhålla relationer. Du är pedagogisk och har förståelse för människors olikheter och anpassar ditt sätt för att nå fram.
Din ansökan
I ditt personliga brev vill vi att du motiverar varför du passar för tjänsten. När du skickar din ansökan får du svara på ett antal frågor som är avgörande för vårt fortsatta urvalsarbete för den här tjänsten. Går du vidare i rekryteringsprocessen kan du senare få göra personlighetstester. Vi är nyfikna på dig och ser fram emot din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Åsander, HR-konsult
08-508 11 519, eva.asander@stockholm.se
Anette Wickström, enhetschef
anette.wickstrom@stockholm.se
Jenny Lins, HR-konsult
0850811729
Nadia Dala, Enhetschef Stöd och Omsorg
08-50811590
Jenny Lins, HR-konsult
0850811729
André Isaksson, Enhetschef Äldre direkt
0850811599
Jenny Lins, HR-konsult
08-508 117 29
Mariann Hellström, Avdelningschef
08-508 11 930
Marie Havdrup, Enhetschef
marie.havdrup@stockholm.se
Linda Gustavsson, HR-konsult
linda.hr.gustavsson@stockholm.se