Teamlead Customer Service

Teamlead Customer Service

Arbetsbeskrivning

Svea Solar är ett av Europas största företag inom solenergi där vi leder övergången till en hållbar framtid genom smarta och innovativa solenergilösningar ☀️ Som en naturlig följd av vår hypertillväxt 🚀 utökar vi vårt kundserviceteam med DIG - som brinner för ledarskap och service.

Om teamet och rollen

Customer Service-teamet är ett relativt nytt team som fortfarande bygger och utvecklar rutiner och processer - så här finns det verkligen möjlighet för dig att komma in och påverka! ⭐ Du kommer få fria tyglar kring hur du strukturerar hur du ska stötta, coacha och utveckla agenterna i teamet 📈

Teamet består av både 1st line och 2nd line. Solcellsbranschen kännetecknas av hög efterfrågan, varpå vår Customer Service just nu fokuserar mycket på kunder som får vänta på installation.

Som Teamlead kommer du sammanfattningsvis:

Coacha, utveckla och rekrytera ditt team av agenter

Utveckla teamets arbete med processer, rutiner, uppföljning och prognoser

Hantera eskalerade samtal som slussas vidare till dig från agenterna

Är vi en match?

Vi söker dig som...

Jobbat som teamleader sedan innan I kundserviceliknande miljö

Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Som person är du engagerande och uppmuntrande, har förmågan att coacha och feedbacka samt är ett gott föredöme med din fantastiska serviceförmåga

Vi erbjuder

Med en stark övertygelse att solenergi är den bästa lösningen på klimatkrisen, grundades Svea Solar i en liten lägenhet i Solna utanför Stockholm 2014. Då sattes det syfte som gäller än idag - att leda vägen mot en hållbar framtid med solenergi.

Vi erbjuder ett arbetsklimat med högt i tak och en formbar utveckling för dig som anställd. Vi tror långsiktigt på marknaden för solceller och vi investerar därför långsiktigt i våra medarbetares utveckling. Svea Solar är en arbetsplats där du kan växa med företaget.

Vill du bli vår nästa kollega?

Skicka då in din ansökan redan idag! Vi gör urval och intervjuar löpande för denna tjänst.

Mångfald och inkludering

Vi på Svea Solar tror att mångfald och olika erfarenheter bidrar till den kreativitet som krävs för att utveckla branschen. Vi värdesätter därför en jämn könsfördelning och vår ambition är att rekrytera medarbetare från olika bakgrunder för att representera samhället och våra kunder.

Bakgrundskontroll

Vi gör bakgrundskontroller via Verifiera för att säkerställa att alla våra anställda har en bakgrund som är förenlig med Svea Solars värdegrund.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svea Solar Sweden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 oktober 2022
  • Ansök senast: 14 november 2022

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024