Teamlead för supportkonsulter inom Dynamics!

Teamlead för supportkonsulter inom Dynamics!

Arbetsbeskrivning

Brinner du för att få vara ledaren som får hela gruppen att jobba som ett lag? Och att detta lag tillsammans bidrar till ökad effektivisering och värde för era kunder? Identifierar du dig som en ledare som är relationsbyggande och med mycket bra kommunikativ förmåga? Är du dessutom erfaren inom affärssystem och har ett starkt servicetänk - då är detta ditt drömjobb!

Förväntad kompetens
- Du är antingen erfaren inom Microsoft Dynamics (minst superuser) eller så är du en erfaren ERP konsult
- Du har goda ledaregenskaper och har tidigare erfarenhet antingen som teamchef eller i arbetsledande roll/projektledare
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift


Arbetsuppgifter
Rollen som teamlead för vårt supportteam inom Microsoft Dynamics är en delad roll. Du kommer att ägna 40% av din tid åt ditt team, allt inom personal, uppföljning och vidareutveckling av teammedlemmar samtidigt som du driver supportdelen av Customer Operation arbetar med deras arbetssätt. Då teamet växer och behöver fortsätta växa kommer även rekrytering vara en del av rollen.

Resterade 60% är du debiterande konsult. Med ditt team löser ni ärenden och stöttar våra kunder med support och förvaltningsåtagande och i deras dagliga verksamhet. Största delen av tiden kommer du att vara inhouse med teamet, inte ute hos kund.

Du kommer rapportera till Mia Ohlsson (https://www.linkedin.com/in/miaohlsson/) som är ansvarig för Customer Operation inom Dynamics.

Denna rollen har tillkommit i och med att vi växer och vi ser det som en utmärkt möjlighet för rätt person!

Ditt team är kundens livlina, den som kan göra deras jobbiga dagar bra igen. Det gör det kul, det är väldigt tillfredsställande att vara den där vardagshjälten/hjältinnan som sveper in och räddar dagen för dem. I teamlead rollen ser vi också möjligheten att sätta ett bra arbetssätt, som är bland det roligaste med jobbet, där du får möjlighet att växa som team men också på individuellt plan. Så om du triggas av effektivisering och gillar att se hur ditt arbete gör det lättare och smidigare för människor omkring dig, då finns inte en enda dag då vi inte gjort någon annan glad!

Varför ska man välja att jobba för just Columbus med detta?

För att du får vara med och påverka och utvecklas. Vi är bara i början av något som kan bli hur stort som helst och det är spännande att få vara med på den utvecklingsresan!

Som teamlead kommer du få vara med och utveckla något självständigt i dialog med ditt team och förädla våra arbetssätt. Det finns alla möjligheter att effektivisera och hitta sätt att ge våra kunder bästa möjliga service. Du kan förbättra både inom hur gruppen och Columbus jobbar och hur vi arbetar med teamet i Indien. Som ledare får du också se över sättet att jobba och även våra interna kompetenser. Så mycket kul och positivt. Vi har en stor bredd kompetens men behöver hitta rätt sätt att använda det och exponera det till våra kunder.

Vilka utvecklingsmöjligheter erbjuder rollen?

Du kommer utvecklas inom produkten, viktigt att du vill bli bättre på din Dynamics kompetens. Microsoft utvecklare hela tiden sitt erbjudande och vi måste hänga med i svängarna. Vi är också internationella, servicen finns i andra länder vilket innebär möjligheten att vara en del av en global resa. Goda möjligheter att utveckla sitt personliga ledarskap, det är ett växande team - både tjänster och resurser och vi har bra ledarskapsträningar för alla chefer.

Vad företaget kan erbjuda
Columbus har ett bra rykte om sig i branschen och du kommer att kunna arbeta med spännande projekt hos flera nya kunder oftast med senare tekniker. Det som flera attraheras av är teamkänslan vilket innebär att det finns en hög grad av samarbete. Du levererar tillsammans i ett växande område. Hos oss har vi en stor del frihet under ansvar.

Ansökan och nästa steg
Hos oss kan du ansöka med din LinkedIn och/eller CV och du behöver inte fylla i några långa frågeformulär. Under julledigheten kommer vi inte att hålla några intervjuer, men från den 7/1-20 är vi igång igen! Hoppas du också har en skön julledighet! 🎄🎅

Om Columbus
Columbus är ett IT-konsultbolag med fler än 2000 medarbetare runt om i världen. Det vi gör allra bäst är utveckling, implementering och underhåll av digitala affärslösningar. Vår uppgift är att guida kunder i deras digitala transformation så att deras företag kan fortsätta att vara framgångsrikt en lång tid framöver. De senaste 29 åren har över 4000 kunder anlitat oss. Det går bra, helt enkelt 🚀. Om du frågar oss är hemligheten att vi sitter på ett stort utbud av tekniska lösningar, djup branschkunskap, omfattande teknisk expertis och en rejäl dos kundförståelse.

Våra medarbetare är engagerade i sitt arbete och företaget präglas av en stark entreprenörsanda. Detta tack vare de möjligheter som faktiskt finns att vara med och påverka både vår egen och våra kunders verksamhet. Nu behöver vi bli fler och vill ha dig med på färden!

Jobba på Columbus

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Columbus
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2020
  • Ansök senast: 2 augusti 2020

Liknande jobb


9 april 2024

8 april 2024