Teamlead kundtjänst – som brinner för kundservice i världsklass!

Teamlead kundtjänst – som brinner för kundservice i världsklass!

Arbetsbeskrivning

I din roll som Teamlead på Kundtjänst har du fullt personal- och budgetansvar för ditt team som hanterar inkommande samtal, chatt, e-mail och backoffice.
Med kundnöjdhet och engagerade medarbetare i fokus kommer du att jobba mot att nå toppresultat. Du kommer att arbeta med att förenkla såväl kundernas, tolkarnas och medarbetarens vardag, detta genom coachning, effektivisering och ständigt förändringsarbete. Du kommer att ha många kontaktytor och kommunicera med både kunder, tolkar och kollegor internt på DigitalTolk. Rekrytering är också en del av din arbetsuppgift då vi är i tillväxtfas. Givetvis förväntas du även bidra till hela av DigitalTolks utveckling inom service, försäljning och kvalitet.
Du kommer se framemot att
jobba på ett Supergasellföretag
få trevliga och kompetenta kollegor
få tillhöra ett företag som gör skillnad på riktigt i varje kontakt med kund/tolk
få vara med och påverka och jobba i en föränderlig miljö
utveckla och bygga upp en effektiv Kundtjänst

Några av dina ansvarsområden
Leda och fördela arbetet på Kundtjänst
Utveckla och dokumentera rutiner och processer
Mäta och följa upp relevanta KPI:er
Coacha och utveckla medarbetarna i teamet
Vara aktiv i den dagliga verksamheten vilket även innefattar beredskap



Vi har en känsla av att du är en person med starkt inre driv och mycket energi. Du har ett tydligt resultatfokus och motiveras av att nå dina och teamets mål. Samtidigt är det viktigt att du ska kunna vara analytisk och växla mellan detaljnivå och helhetsbild. Självklart är du service minded och sätter stor stolthet i att ge våra kunder och tolkar den bästa möjliga hjälp med sina ärenden.
Du brinner för ledarskap och ser möjligheter i att utveckla individer till att nå sina resultat. Vidare ser vi att du behöver vara strukturerad i hur du arbetar, ha förmågan att arbeta i högt tempot, kavla upp ärmarna och arbeta där behov finns. Du ser dig själva som en ”spelande tränare” och tycker att det är en sjävklarhet att du själv deltar i matchen för att förstå vad det är som fungerar bra och vad det som kan utvecklas. Du vet att teamarbete och engagemang ger nöjda medarbetare, höga resultat och nöjda kunder och tolkar. Detta är en tjänst för dig som haft en ledande position i minst 2 år och nu är redo för att ta dig an nästa utmaning!


Lite om din bakgrund
Erfarenhet från kundservice via telefon/chatt/e-mail
Relevant utbildningsbakgrund på lägst gymnasienivå
Ledarerfarenhet och en vilja att vara en coach, snarare än en arbetsledare.
Kunskap och erfarenhet av coachning, teamutveckling och konflikthantering.
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Goda kunskaper i MS Office och erfarenhet av affärs- och kundservicesystem.


Information om oss:
Vi drivs av att kunna erbjuda våra kunder bästa möjliga service genom att erbjuda både kvalitet, tillgänglighet och service via ett brett tjänsteutbud inom tolkning. Detta gör vi genom att använda modern teknik och innovativa angreppssätt i en annars relativt traditionell bransch med syfte att ta fram lösningar som fungerar bättre för alla. VI gör skillnad på riktigt!
Som företag har vi redan tagit emot flertalet utmärkelser och priser för vårt sätt att ta oss an en samhällsutmaning. Utnämnda som årets framtidsgasell och Sveriges snabbast växande företag 2021, en av Sveriges fem mest innovativa Startup, pris som ett av ”Sveriges bästa företag” samt vinnare av Post- och Telestyrelsens innovationstävling ”Bäst i branschen

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Digital Interpretations Scandinavia STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 april 2022
  • Ansök senast: 14 maj 2022

Postadress

Pustegränd 1-3
STOCKHOLM, 11820

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

Area Manager/Teamledare

Area Manager/Teamledare

20 december 2024