OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagsbeskrivning
AFRY är ett internationellt bolag inom ingenjörs-, design- och rådgivningstjänster med global räckvidd. Vi är 19 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.
Jobbeskrivning
Den här rollen är inom AFRYs Financial Shared Service Center med inriktning på reskontrahantering och placering på vårt huvudkontor i Solna. Avdelningen består av drygt 20 medarbetare varav 9 är de som denna roll kommer jobba närmast med. Vi är stolta över vår laganda och vårt fokus på leverans. Vi arbetar ständigt med processförbättringar inom både det dagliga arbetet samt systemen. Sist men inte minst så har vi har roligt tillsammans.
Rollen är en kombination av operativt arbete inom reskontran samt de ansvarsområden som ingår i rollen som Teamlead. Som Teamlead leder och fördelar du arbetet och är tillsammans med gruppen drivande i vår utveckling av arbetssätt och processer. Vidare så jobbar du nära avdelningens chef gällande bland annat uppföljning av teamets mål och kvalitetssäkring av leverans. I rollens operativa del hanterar du tillsammans med teamet alla naturligt förekommande arbetsuppgifter inom en leverantörsreskontra.
Kravspecifikation
Vi söker dig som har minst några års erfarenhet inom leverantörsreskontra och utveckling av processerna. Tidigare erfarenhet av teamlead-roll samt arbete i stort bolag med volymhantering av leverantörsfakturor är meriterande men inget absolutkrav. Vi välkomnar även kandidaten som är en stjärna inom leverantörsreskontra och processförbättring och som vill ta nästa steg i karriären. Du har självklart en examen inom företagsekonomi. Vi jobbar bl a i IFS, Visma och med Pagero men tror att rätt person snabbt lär sig systemen även om du inte jobbat i just dessa tidigare. Då vi är ett internationellt bolag behöver du vara bekväm att hantera affärsengelska i ditt dagliga arbete, samtidigt som svenska också är ett krav.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker någon med kundfokus, passion för utvecklingsarbete, förmågan att bygga relationer, involvera, leda och utveckla personer samtidigt som du ser fördelarna med att också vara operativt aktiv. Vidare är du duktig på att säkerställa kvalitetskontrollerat arbete i balans med att leverera mot deadlines.
Ytterligare information
Som anställd hos oss erbjuder vi:
Arbetet sker i huvudsak på kontoret i Solna och viss möjlighet till hybridarbete finns
Individuell utvecklingsplan inom ditt tjänstespetsområde
En AFRY Buddy som bollplank under din första tid som anställd
Tillgång till stort utbud aktiviteter genom våra sociala klubbar: Club AFRY, till exempel, yoga, restaurangbesök, AW, skidresor med mera
Konkurrenskraftiga förmåner gällande pension, friskvård och föräldraledighet reglerade inom vårt kollektivavtal
Företagsrabatter med externa partners genom vår förmånsportal Advantage You
Ett enormt nätverk av tekniska experter med + 19 000 kollegor med kontor i 50 länder samt projekt i 100 länder
Varmt välkommen till oss!
Om rekryteringsprocessen
Sista ansökningsdag är 2023-11-11.
Vår rekryteringsprocess består av att utvalda kandidater besvarar ett antal frågor över mail eller ett kort första samtal, personlighetstest, minst två intervjusteg, samt referenstagning.
Kontaktpersoner för frågor (observera att vi inte kan hantera ansökningshandlingar över mail):
Ulrika Andersson, Manager Accounts Payable & Expenses
ulrika.andersson@afry.com
André Söderholm, Talent Acquisition Partner
andre.soderholm@afry.com
På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen