Teamlead till Wise IT

Arbetsbeskrivning

Har du mångårig erfarenhet inom IT-support och söker en ny utmaning där du både har ett ben i tekniken samtidigt som du arbetar med att utveckla såväl arbetssätt som dina kollegor? Har du ett intresse för teknik och problemlösning samt motiveras av att erbjuda snabb service av hög kvalitet? Nu söker vi en operativ teamlead inom IT-support till en av våra kunder i Stockholm.

Din vardag

Som Operativ Teamlead kommer du att vara en nyckelperson i företagets Servicedesk. Arbetsuppgifterna innebär att du jobbar operativt med support till företagets användare samtidigt som du leder det dagliga arbetet för ett mindre supportteam, som bland annat innebär stöttning av medarbetarna, koordinering, planering och schemaläggning.  

Utöver detta kommer en stor det av rollen att innebära att arbeta med att förbättra det dagliga supportarbetet. Detta innebär bland annat processutveckling samt utveckling av arbetssätt. Du arbetar också nära andra roller inom IT-organisationen för att fånga upp och identifiera de supportbehov som finns, och arbetar proaktivt för att hitta lösningar för att minska framtida supportbehov inom områdena.

Övriga arbetsuppgifter:

Säkra goda arbetsverktyg för supportgruppenSäkra god uppföljning av supportärendenBeställningar av datorer, telefoni, tjänster mm.InstallationerSupport i företagsspecifika systemMedverka i projekt och ansvara för IT-ansvarsområden

Vem är du?

För att passa i rollen har du en bred och mångårig erfarenhet från support i helpdesk i Windowsmiljö, både 1st och 2nd line. Tidigare erfarenhet av en teamleader-roll är meriterande. Som person är du en lagspelare som är kommunikativ och gillar att samarbeta med andra. Du är engagerad och brinner för IT och motiveras av att göra skillnad för användarna. Med ditt driv tar du naturligt egna initiativ för att hitta nya lösningar och metoder på problem. Då du i rollen kommer vara involverad i flera projekt ser vi gärna att du har en förmåga att koordinera flera involverade parter och leda arbeten framåt.

Övrigt ser vi gärna att du har:

God Windows/PC förståelseErfarenhet av MacErfarenhet av Microsoft Office, Office 365, Mail, SharepointGoda AD kunskaperFörstår/kan kommunicera väl på svenska och engelska 






Passar vi dig?

Wise IT arbetar med kompetensförsörjning inom IT. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. På Wise IT är vi ett härligt gäng superhjältar som tillsammans hjälper människor och företag att nå sina drömmar. Vi tror på människan i en framtida teknikutveckling och brinner för att bygga relationer, inkludera fler i IT-branschen och naturligtvis matcha rätt kompetens till rätt uppdrag. Hos oss är människan i fokus och vi tror att alla sitter på superkrafter som i rätt situation kan göra stordåd. Vi vill vara en självklar go-to career partner oavsett om kandidaten söker jobb i dagsläget eller inte. Vill du vara med på vår resa?

Läs mer om oss, vår kultur och våra värderingar på vår karriärsida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Alexander Tonelli
0702186226
Lilian Westin
073 521 65 16
Alexander Tonelli
0702-186226
Catharina Skoog

Julian Firpo
073-5216527
Lilian Westin

Cindy Kristensson
040-6601116
Josefin Roxvall
0735216577
Mathias Gyllander
0735216588
Jonas Larsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 september 2020
  • Ansök senast: 31 oktober 2020

Besöksadress

Kungsgatan 20, Göteborg
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

26 november 2024