OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Boo Energis affärsidé är att sälja 110% klimatpositiv el med ett högt prisvärde, personlig service och starka mervärden. Allt enligt visionen « Hållbara energilösningar, där innovation möter tradition ».
Boo Energi ansvarar för distribution, underhåll och utbyggnad av elnätet i Saltsjö-Boo med omnejd. Koncernen sätter alltid kunden i fokus och erbjuder en hög servicenivå. Kunderna är privatpersoner, företag och partners. Koncernen har ca 45 anställda, 10 av dem i dotterbolaget Försäljningsbolaget (VD, sälj, marknad & kommunkation samt kundservice). Bolaget söker nu en Teamleader till kundservice, bolagets hjärta.
VIll du leda och utveckla kundservice? Tycker du att det är roligt att ta fram och förädla processer och rutiner och har erfarenhet av att implementera system? Då kanske du är den Teamleader Boo Energi söker.
Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna som Teamleader innebär utveckling av hela kundservicefunktionen, som idag består av 3 anställda. Du driver det dagliga arbetet med teamet och skapar förutsättningar för att funktionen kundservice ska fortsätta kunna leverera på topp över tid. Du deltar i implementeringen av systemstöd och ser till att rutiner och processer efterlevs. Du har regelbundet individuell uppföljning med alla i teamet och du deltar vid rekryteringar. Visst operativt arbete ingår och du rapporterar till VD.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete i kundtjänst och förstår vardagens utmaningar. Som person är du trygg och ser gruppens roll i en större organisation. Du har god inblick i gruppdynamik och vad det innebär att bygga ett team. Som god människokännare läser du av människor och situationer för att tillsammans kunna gå framåt på ett bra sätt. Den goda stämningen inom kundservice märks i kundbemötandet. Du har ett övergripande helhetstänk och arbetar i viss utsträckning även operativt. Du har god förståelse för digitala processer och systemprocesser ur ett kundtjänstperspektiv. Du arbetar strukturerat, är lösningsorienterad och kreativ för att hitta vägar framåt. Har du tidigare byggt upp en kundservice samt/eller har kunskap om elmarknaden är det meriterande, men inte avgörande. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift.
Ansökan
Känns detta som en spännande utmaning? Då är du mer än välkommen att söka denna tjänst via vår hemsida www.clockworkpersonal.se. Har du funderingar kring frågor gällande tjänsten, kontakta vår rekryteringskonsult, Fanny Hugerth på 070-8215354.