Teamleader 2nd line support

Arbetsbeskrivning

Hoist Group är ett internationellt kundfokuserat entreprenörsföretag som erbjuder innovativa lösningar till tusentals hotell över EMEA. Vi har över 20 års beprövad erfarenhet inom hotellbranschen och vårt fokus är alltid att hjälpa våra kunder att leverera bästa möjliga gästupplevelse. Vi är stolta över att arbeta med både mindre oberoende hotell samt ledande internationella kedjor och vi strävar ständigt för att driva tillväxten för våra kunder. Vi är 500 engagerade kollegor i 18 länder och vår omsättning är 134 MEUR.

Har du erfarenhet av applikationssupport eller hotellbokningssystem? Har du erfarenhet från en roll som teamleader eller ser det som ditt nästa steg i karriären? Då kan du vara vår nästa nyckelspelare!

Om rollen

Vår 2nd line support är en viktig del i vår affärsprocess som består av sälj, projektledning, 1st line, 2nd line och 3rd line support samt R&D.

Som teamleader 2nd line support arbetar du både operativt och strategiskt för att driva avdelningens dagliga arbete framåt. Du arbetsleder, prioriterar, fördelar och säkerställer så att supportärenden utförs och att våra kunder få snabb och personlig service. Du leder och utvecklar avdelningens dagliga arbete.

Operativt arbetar du med support av vår mjukvara HotSoft (bokningssystem) och Serviator (backofficesystem). Du plockar ärenden som kommer in via vårt ärendehanteringssystem och jobbar med felsökning för att lösa kundens problem. Du arbetar nära våra konsulter, säljare och 1st line support CSS (Central Support Services).

Vi söker dig som

• Har flera års IT vana inom applikationssupport eller flera års erfarenhet av bokningssystem.
• Har teknisk grundläggande IT kunskap.
• Har erfarenhet från supportarbete.
• Trivs i en ledande roll.

Meriterande kvalifikationer

• Erfarenhet från position som teamleader eller liknande.
• Erfarenhet av IT applikationsdrift.
• Erfarenhet/kunskap inom HotSoft.

Som person har du en stark drivkraft att utvecklas tillsammans med oss. Du ser teamarbete som avgörande för framgång i gruppen. Du är lösningsorienterad och analytisk och trivs med att arbeta i en miljö där tempot är högt. Vidare är du kundfokuserad och duktig på att bygga relationer. Du kommunicerar flytande i både tal och skrift på svenska och engelska.

Vår framgång börjar med dig

Våra anställda är nyckeln till vår framgång. Vi består av 500 dedikerade kollegor i 18 länder som arbetar tillsammans för att serva tusentals hotell på bästa möjliga sätt. Med en god förståelse för hotellbranschen, med vår professionalism och vårt engagemang hjälper vi våra kunder att leverera den bästa möjliga gästupplevelsen.

Hoist Group erbjuder ständigt interna utbildningar för att eftersträva hög utbildningsnivå för personalen. Vi har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag och förmåner via Benify förmånsportal.

Övrig information

Start: augusti/september

Omfattning: Heltid

Placering: Stockholm (Solna strand) eller Göteborg

Kontakt: Åsa Järnesund (HR) eller Mats Håkansson (ISS manager) 08 555 685 00

Välkommen in med din ansökan via vårt rekryteringssystem där du i samband med ansökningsförfarandet godkänner vår integritetspolicy.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hoist Group
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 18 juni 2018

Besöksadress

Box 6074
None

Postadress

Box 6074
Stockholm, 17106

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

Area Manager/Teamledare

Area Manager/Teamledare

20 december 2024