Teamleader

Teamleader

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av att jobba med städ? Drivs du av att leverera service i världsklass och tycker det är roligt med de personliga mötena? Är du redo för en ny utmaning och få ta större ansvar med att koordinera driften tillsammans med ansvarig platschef?
Då är du den personen vi söker för tjänsten som teamleader till Hemrex i Lund.

I rollen som teamleader så kommer du ha varierande arbetsuppgifter och det kommer ställas krav på att du som person är flexibel och lösningsorienterad. Du kommer jobba tätt tillsammans med ansvarig platschef och ditt primära ansvar kommer vara att stötta i att koordinera driften på ca 40 hemrexare och när platschef inte är på plats så har du ansvar för den dagliga driften och se till så allt flyter på.

Dina främsta ansvarsområden kommer även vara att ha kund/personalkontakt via telefon, ansvarig för att underhålla arbetsorder, schemaläggning, utbilda nyanställda, utföra kundbesök och kvalitetskontroller samt beställa förbrukningsvaror.

Varför Hemrex?
Hemrex AB är ett spännande företag som idag erbjuder sina tjänster i hela Skåne med kontor i Ystad, Lund, Helsingborg och Kristianstad. Hemrex förenklar vardagen för både privatperson och företagare och har ett brett sortiment av tjänster. Hemrex tillhandhåller bl.a. städtjänster, vardagsomsorg, trädgårdstjänster, mindre hantverks- och renoveringsarbete, fönsterputs, flytt och budservice och mycket mer.

Hemrex erbjuder en arbetsplats där medarbetaren är prioriterad och har marknadens bästa avtal. 
Vi ser till att du som jobbar hos oss får en bra introduktion och utbildning innan du ska ut och möta dina framtida uppgifter. Dina arbetsuppgifter är omväxlande och du får möta en stor variation av människor, både i kunder och kollegor. För Hemrex är det viktigt att man som medarbetare trivs, känner sig trygg och tycker att det är kul att gå till jobbet.

Vi har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag samt tjänstebil.
Tjänsten är en tillsvidareanställningen på 100% och vi tillämpar 6 månaders provanställning.

I den här rekryteringen samarbetar Hemrex med Randstad och du blir anställd av Hemrex.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kristin Svensson på kristin.svensson@randstad.se eller på telefon 0707-932204.
Sista ansökningsdag är 2023-11-09 men vi jobbar med löpande urval så välkommen med din ansökan så fort som möjligt.

Ansvarsområden
I denna roll så kommer du ha varierande arbetsuppgifter men de vanligast förekommande ansvarsområden är:
koordinera driften
kund/Personalkontakt via telefon
underhålla arbetsorder och att dom arbetas med efter företagets rutiner
personalschema. Ta emot sjukanmälningar och ersätta med vikarie, lägga in semestrar och planera utbildningar osv
ansvarig över att mentorer utbildar på rätt sätt genom att vara delaktig i utbildning av nyanställda så vi säkerhetsställer att rutiner, kunskap över medel mm följs enligt företagets krav
kundbesök/kvalitetskontroll på företag minst 3ggr/veckan
kontakt mot företagskunder med bla beräkning/offert av tjänst, kundbesök och eventuell ändring av önskan från kund
hantering av tvätt på kontoret och att material finns att tillgå
vara behjälplig vid beställning av förbrukning av våra bestämda leverantörer
påfyllnad, ordning och struktur av förbrukning till personal på drift och lagerhållning. Det ska alltid vara städat och väl påfyllt till personal


Kvalifikationer
För att vara aktuell för denna tjänst krävs det att du har:
b-körkort
tidigare erfarenhet av städ
god språkkunskap i svenska och engelska
förstår värdet i att leverera god service och gärna gör det lilla extra 
god datorvana och tidigare erfarenhet av administrativt arbete

Det är även meriterande om du har:
god lokalkännedom kring Malmö och Lund
övriga språkkunskaper

Som person så ser vi gärna att du är serviceminded och vet vad det innebär att sätta kunden i centrum och fokusera på att vara lyhörd gentemot kundens behov, fokusera på merförsäljning samt leverera en service i världsklass.  Du ska ha ett trevligt och tryggt bemötande mot personalen och vara behjälplig och underlätta i deras dagliga arbete.

Erfarenhet
tidigare erfarenhet av städbranschen

Om företaget
Sedan 2011 har Hemrex underlättat vardagen för privatpersoner, företag, föreningar och offentliga verksamheter. Vi erbjuder tjänster inom städning, fönsterputs, trädgårdsskötsel, hantverksservice, flytthjälp, flyttstädning, vardagsomsorg och mer.
Alla våra medarbetare har kvalificerad yrkeskunskap för sina respektive områden och en internutbildning i service och kundbemötande. Bredden på våra tjänster och utbildningsnivån hos våra medarbetare gör helheten för vad vi kan erbjuda unik för hela landet. Allt vi gör har sin grund i våra kärnvärden som kretsar kring enkelhet, trygghet och kvalitet.
Vi vill göra vardagsservice enkel och tillgänglig för dig som anlitar oss. Det ska vara tryggt att för dig att öppna ditt hem eller din arbetsplats för den service du beställt när vi kommer till dig. Resultatet av arbetet vi utfört ska vara av hög kvalitet och när vi lämnar ditt hem eller arbetsplats ska du känna dig nöjd, glad och att din omgivning fått ett trivsamt lyft av våra tjänster.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 oktober 2023
  • Ansök senast: 9 november 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Lokalvårdare

Lokalvårdare

19 december 2024

STÄDARE SÖKES

STÄDARE SÖKES

19 december 2024

Rekryteringsträff Städare/Lokalvårdare

19 december 2024