Teamleader

Arbetsbeskrivning

Wise IT söker nu en Teamleader till vår kunds servicedesk i Liljeholmen! Har du några års erfarenhet av IT-support och söker en ny utmaning där du får möjlighet att utveckla arbetet i en servicedesk samt dina kollegor? Har du samtidigt ett intresse för teknik och problemlösning samt motiveras av att erbjuda snabb service av hög kvalitet kan du vara just den vi söker!

Din vardag

Som Teamleader kommer du vara en nyckelperson i företagets servicedesk. Arbetsplatsen är belägen i ljusa, öppna och fräscha lokaler i Liljeholmen. Arbetsuppgifterna innebär att du jobbar operativt med support till företagets användare samtidigt som du leder det dagliga arbetet för ett supportteam, som bland annat innebär stöttning av medarbetarna, koordinering, planering och schemaläggning.

Utöver detta kommer en stor del av rollen att innebära att arbeta med att förbättra det dagliga supportarbetet. Detta innebär bland annat processutveckling samt utveckling av arbetssätt. Du arbetar också nära andra roller inom IT-organisationen för att fånga upp och identifiera de supportbehov som finns, och arbetar proaktivt för att hitta lösningar för att minska framtida supportbehov inom områdena.

Övriga arbetsuppgifter:

Säkra goda arbetsverktyg för supportgruppenSäkra god uppföljning av supportärendenBeställningar av datorer, telefoni, tjänster mm.InstallationerSupport i företagsspecifika systemMedverka i projekt och ansvara för IT-ansvarsområden

Vem är du?

För att passa i rollen har du en bred och mångårig erfarenhet från support i servicedesk i Windowsmiljö, både 1st och 2nd line. Tidigare erfarenhet av en Teamleaderroll är meriterande. Som person är du en lagspelare som är kommunikativ och gillar att samarbeta med andra. Du är engagerad och brinner för IT och motiveras av att göra skillnad för användarna. Med ditt driv tar du naturligt egna initiativ för att hitta nya lösningar och metoder på problem. Då du i rollen kommer vara involverad i flera projekt ser vi gärna att du har en förmåga att koordinera flera involverade parter och leda arbeten framåt.

Ansökan

Har du frågor eller funderingar får du gärna höra av dig till Emma Schillerström (emma.schillerstrom@wiseit.se) eller Louice Rolf (louice.rolf@wiseit.se). Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter.

Välkommen med din ansökan!


Passar vi dig?

Wise IT är ett konsult- och rekryteringsföretag inom IT med huvudkontor i Stockholm. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. Tänk dig ett jobb där du får möjligheten att ta nästa steg i din karriär. Oavsett om ditt nästa steg är att hitta din spetskompetens, testa nya saker eller arbeta med den senaste tekniken. Ett jobb med bra lön, trygghet, förmåner och ett stort nätverk. Vi står vi bakom dig hela vägen - i ditt nästa steg.

Kontaktpersoner på detta företaget

Alexander Tonelli
0702186226
Lilian Westin
073 521 65 16
Alexander Tonelli
0702-186226
Catharina Skoog

Julian Firpo
073-5216527
Lilian Westin

Cindy Kristensson
040-6601116
Josefin Roxvall
0735216577
Mathias Gyllander
0735216588
Jonas Larsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön - Fast lön
  • Heltid Tillvidareanställning
  • Publicerat: 8 augusti 2019

Besöksadress

Kungsgatan 20, Göteborg
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024