Teamleader administration – Truckhuset i Mjölby

Arbetsbeskrivning

Teamleader administration – Truckhuset i Mjölby
Nu söker vi dig som vill axla rollen som teamleader för Truckhusets backofficefunktion som hanterar administration kopplat till korttidsuthyrning av truckar. Här får du chansen att arbeta med administrativa uppgifter i en kundorienterad miljö och samtidigt ta ett operativt ansvar för teamets arbete och vara med och bidra till nya arbetssätt!

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
I rollen som teamleader har du operativt ansvar för planering och prioritering av arbetet, vilket innebär att du exempelvis håller i operativa möten och omfördelar arbete vid korttidsfrånvaro samt stöttar medarbetarna i deras dagliga arbete. Du förväntas bidra till tydliga arbetsprocesser och skapa engagemang och delaktighet för en effektiv verksamhet. Du är även med och utformar och implementerar nya arbetssätt tillsammans med andra inom organisationen. Du kommer även att ansvara för faktureringsprocessen och vara teamets key user i affärssystemet M3.

En stor del av ditt arbete består av att hantera administration kopplat till uthyrning av truckar tillsammans med dina kollegor i teamet, vilket innebär att: Hantera förfrågningar från kunder.
Hyra ut truckar.
Samråda med säljare ute på fältet för att hitta bästa lösningen för kunden.
Sköta all administration kopplat till truckuthyrning, som exempelvis avtalsskrivning, transportbokningar och fakturering.
Rollen innebär inte personal- eller resultatansvar.

Din profil
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av administration, med fördel från en kundorienterad miljö. Om du tidigare har arbetat med orderflöden, projektledning eller andra roller där koordinering är en central del är detta mycket meriterande. Som person är du serviceorienterad och bra på att kommunicera och samarbeta med andra. Du har god förmåga att skapa struktur och kan samtidigt snabbt anpassa dig efter nya förutsättningar. Drivkraft och engagemang präglar ditt arbete och vi ser gärna att du har ett intresse för att digitalisera och effektivisera administrativa processer. Du bidrar med god energi i ett team och är mån om att få alla att känna sig delaktiga.

Vi ser även att du har: God datorvana och erfarenhet av ERP-system
Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
Goda ekonomiska kunskaper förvärvade från studier eller arbetsliv
Gymnasieutbildning, eftergymnasial utbildning inom relevant område är meriterande
Om tjänsten:
Placeringsort: Mjölby
Tjänsten är på heltid och tillsvidare                                                
Tillträde: enligt överenskommelse, önskvärd start aug-sep
Du kommer att bli anställd direkt av Toyota Material Handling Sweden AB. 

Din ansökan:
Med anledning av GDPR tar vi inte emot ansökningar via mail. Sista ansökningsdatum är 27/6.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Julia Hermansson, rekryteringskonsult: 0709-43 57 85

Sammanfattning

Liknande jobb


10 oktober 2024

10 oktober 2024

Er du vores nye Salgskoordinator?

9 oktober 2024