OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en Teamleader till bokningsavdelningen
Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som Teamleader på bokningen agerar du värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass.
I rollen som Teamleader arbetar du inom ett eller flera ansvarsområden som alla bidrar till gästens helhetsupplevelse. Under din tid hos oss kan dessa områden variera i takt med att du och affären utvecklas. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet!
Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!
Vad innebär rollen som Teamleader?
I rollen som teamleader inom bokningsavdelningen ingår du naturligt i den dagliga driften. Här arbetar ni med bokning av Gotlandsresors anläggningar Scandic Visby och Visby Gustavsvik samt eventuella tillskott som kan komma inom organisationen. Det gäller främst grupp och konferensbokningar men även individuella bokningar förekommer. Man håller i hela förfarandet från offertstadium till slutfaktura mot kund. Arbetet sker i hotellbokningssystemen Hotsoft och Scorpio och det är meriterande om du kan något av dessa.
I rollen som Teamleader har du, förutom att vara en del av driften, den övergripande överblicken över bokningsflödet och ser tillsammans med teamet till att prioritera arbetsuppgifter så att verksamheten flyter för att att hålla bästa möjliga svarsfrekvens mot våra gäster. Du leder och fördelar arbetet och hanterar bemanningen under ditt arbetspass. Vid behov får du utbilda nya medarbetare på hotellet och du avlastar också Hotellchefen med vissa administrativa arbetsuppgifter.
Din kompetens
För den här rollen krävs att du har både förmåga och vilja att arbeta med ett driftsnära ledarskap. Du är trygg i ditt ledarskap och har både integritet och säljdriv. För att passa i rollen tror vi också att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Du är en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet.
Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap.
Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande.
Information om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Vi ser gärna att du kan börja arbeta så snart som möjligt.
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet.
Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic Visby/Gotlandsresor!
Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.
Delar du våra värderingar?
BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD