OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Inom Customer Service sker merparten av Lowells alla kund- och klientkontakter. Customer Service tar primärt emot kundkontakter men arbetar också mycket aktivt med att själva kontakta kund. Varje kontakt ska ge en stark kundupplevelse, vara effektiv, nyfiken och lösningsorienterad. Customer Service hanterar de flesta moderna kontaktkanaler inklusive web, sms, chatt, telefon, email och brev.
Vårt Customer Service består av ca 70 medarbetare fördelat på 6 olika team.
Vi behöver stärka upp med ett nytt team och för det letar vi efter en teamledare som brinner för att utveckla sina medarbetare för att nå uppsatta mål och företagets övergripande strategier.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
* Arbeta för att ge vår viktigaste tillgång, vår personal, rätt förutsättningar för goda prestationer
* Skapa ett suveränt arbetsklimat och trivsel bland dina medarbetare
* Genom ett coachande förhållningssätt skapa engagemang och driv i ditt team för att nå kort- och långsiktiga mål
* Tydligt kommunicera riktning, mål och aktiviteter
* Säkerställa Compliance och Kvalitet i det dagliga arbetet
* Utmana processer, effektivisera och driva förändring är en naturlig del av vardagen
* B2B, B2C, Kvalitetsansvar samt delta i vissa specifika klientsamarbeten
* Tillsammans med övriga teamledare säkerställa att vi levererar ett Customer Service som är Best in our field.
Merparten av din arbetsdag tillbringar du tillsammans med ditt team där du hjälper till att möjliggöra era mål. Lowell är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Pioneering, Ambition, Compassion, Excellence & Responsibility. Värderingarna är grunden för Lowells verksamhet och sättet att vara och arbeta och vi förutsätter att ditt ledarskap går hand i hand med våra ledord.
Du kommer att ha personalansvar för ca 10-12 personer och rapporterar till Head of Customer Service.
Vem vi söker
För denna tjänst krävs det att du har dokumenterad erfarenhet av att leda andra personer i kundservicemiljö eller motsvarande. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en stark kommunikativ förmåga, goda ledaregenskaper och stort intresse för kundservice. Du arbetar med ett coachande ledarskap vilket innebär att du arbetar nära dina medarbetare med måldialoger, medlyssning och återkopplingssamtal genom att ge rak och tydlig feedback. Du tar egna initiativ, är resultatinriktad och har en hög ambitionsnivå. Du har resultatansvar för ditt team samtidigt som det är självklart att ta stort ansvar för helheten. Vi lägger stor vikt vid din förmåga att leda andra människor. Erfarenhet från samma eller liknande bransch är meriterande men inte ett krav. Dina arbetstider är dagtid måndag till fredag.
Vad vi erbjuder
Ett mycket spännande ledaruppdrag med stor påverkan på ditt teams resultat. Att arbeta på Lowell präglas av en varm atmosfär, ett positivt arbetsklimat med ett nära samarbete kollegor emellan och en vilja att du ska lyckas. Din insats och ditt engagemang kommer att spela en central och viktig roll för hur väl våra rådgivare kommer att lyckas med sitt arbete och därmed hur väl vi når vårt syfte i våra kundmöten.
Ansökan
Du är varmt välkommen med din ansökan! Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. För frågor kring tjänsten, kontakta Martina Glänfält Head of Customer Service, +46 761 732807. Sista ansökningsdag är 22 september.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lowell Group