OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bygghemma.se är Sveriges största onlineaktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har huvudkontor i Malmö, med filialkontor i Kalmar och Oskarshamn.
Gillar du ansvar, tycker du om att arbeta mot tydliga mål och drivs du av att hitta lösningar? Vill du vara med och bygga Sveriges bästa kundservice hos Nordens ledande E-handelsaktör? Då är du kanske personen vi söker!
Vi genomgår just nu ett intensivt förbättrings- och utvecklingsarbete avseende vår kundservice. Målet är att skapa en avdelning med möjlighet till individuell utveckling där vi alltid har kunden i fokus. Som ett led i detta arbete vill vi nu förstärka organisationen med flera Teamleaders.
Om tjänsten
Som Teamleader inom Customer Service arbetsleder du ditt team och ansvarar för att teamet uppnår optimal produktion, kvalitet och effektivitet. Du ansvarar för att teamet i varje läge arbetar efter avdelningens och bolagets värderingar med kunden i fokus. Du verkar också för gruppens utveckling, samarbete och välmående. Exempel på arbetsuppgifter;
- Utveckla personalen baserat på styrkor och svagheter
- Leda teammöten
- Delaktig i prognosarbete, statistik och rapporter
- Fortlöpande arbeta med teamets resultat med analys och åtgärder
- Utföra administrativa uppgifter kopplat till kundservice
- Till viss del utföra operativt kundservicearbete
- Med affärsmässigt tänk verka för optimering och utveckling av processer och arbetssätt
- Vid behov genomföra utbildningar och kvalitetsuppföljningar
Vi erbjuder
Vi erbjuder ett ansvarsfyllt, fartfyllt och spännande arbete hos en ledande e-handelsaktör i stark tillväxt. Här finns stor potential att utvecklas. Tjänsten är placerad vid huvudkontoret i centrala Malmö, 1-2 minuters promenad från Malmö C.
Profilen
Vi söker dig som har ett mycket stort intresse för kunden, kundupplevelsen och att leda team mot uppsatta mål. Du är en lagspelare som drivs av att se ditt team växa och överträffa kundens förväntningar. För att lyckas i rollen bör du ha kvalificerad erfarenhet av kundservicearbete, eller annan typ av service eller försäljning. Tidigare erfarenhet av e-handel är starkt meriterande.
Låter detta som din typ av utmaning?
Vi väntar på att höra ifrån dig, så skicka gärna din ansökan redan idag!
Om företaget
Bygghemma.se är en del av BHG, den största onlineaktören inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på 6,2 Mdkr 2019. Inom BHG ingår över 85 onlinedestinationer, innefattande till exempel: bygghemma.se, trademax.se, chilli.se, furniturebox.se och taloon.com - och över 70 visningsbutiker. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG.
BHG:s e-handelsverksamheter - (http://www.wearebhg.com/) www.wearebhg.com (http://www.wearebhg.com) - har över 1 500 anställda som arbetar tillsammans varje dag för att skapa en optimal köpupplevelse!