Teamleader Customer Service

Arbetsbeskrivning

Frigoscandia
Frigoscandia driver ett temperaturkontrollerat logistiskt nätverk där vi lagrar och distribuerar livsmedel på ett hållbart och kvalitetssäkert sätt. Med gedigen kunskap inom livsmedelshantering har vi sedan 1948 levererat färska, kylda och frysta livsmedel. Genom våra fordon, lager och terminaler hanterar vi livsmedel från -23 till +18 grader beroende på vilka behov och krav som ställs.
Frigoscandias medarbetare strävar dagligen efter att erbjuda våra kunder smarta logistiklösningar som är enkla att hantera och går i takt med den teknikutveckling som möjliggörs i vår bransch. Vi strävar efter att ständigt förbättras och hitta attraktiva erbjudanden till både livsmedelsbranschen och deras slutkund, konsumenten. Förutom lager och distribution i Norden och Europa erbjuder vi andra typer av tjänster, däribland infrysning, upptining eller förberedande butiksexponering.

Vi söker dig
Är du en visionär ledare som både driver utveckling och skapar ditt nätverk efter behov? Du som har ett genuint intresse och dokumenterad erfarenhet av arbete med antingen kundservice eller förändringsledning och vill ta klivet vidare att leda förändring och utveckling av kundservicefunktionen hos oss på Frigoscandia har möjligheten här. Vi förväntar oss mycket eget initiativ, nytänkande och att ha förmågan att driva igenom förändringar. En grundläggande förståelse för kundservice och/eller logistiken och ett affärsmannaskap är också sådant som vi lägger mycket stor vikt vid.
I gengäld erbjuder vi en tjänst med möjligheter att påverka och utvecklas i ett företag som vill leda utvecklingen inom branschen, vi är ledande inom tempererad livsmedelslogistik i Sverige men jobbar även nordiskt och med utländska transporter.
Vårt huvudkontor ligger i Helsingborg och där kommer också vår huvudsakliga kundservicefunktion och dess personal att finnas. I tjänsten ingår personalansvar för den centrala Kundserviceavdelningen och övergripande funktionsansvar för hela Kundserviceprocessen på Frigoscandia i Norden. Det kan också ingå samarbeten för lastmaterielservice och system för det.

Vi ser att du har dessa kunskaper och förmågor med dig i bagaget:
Grundläggande relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet
Erfarenhet från arbete i logistikbranschen, gärna inom livsmedel alternativt tung kundserviceerfarenhet
Dokumenterat goda ledaregenskaper för större team
God systemkunskap generellt för olika typer av logistiksystem
Vana att kravställa datasystem och specifikt ärendehanteringssystem
Erfarenhet av att leda i projektform
Nytänkande när det gäller process och organisation
Mycket goda språkkunskaper i både svenska och engelska, muntligen och skriftligen
Du behöver också kunna identifiera dig med företagets värderingar som är att ta ansvar, spela för laget och att vilja mer

Ansök redan idag!
Tillträde: så snart det är möjligt.
Låter detta intressant? – Skicka in din intresseanmälan redan idag i form av CV och ett personligt senast den 15/6. Vi utvärderar ansökningar löpande och kan anställa tidigare om vi hittar rätt kandidat.
Har du fler frågor innan du ansöker? – Kontakta någon av våra medarbetare på HR, annecharlotte.billing@frigoscandia.comeller aleksandar.zeljic@frigoscandia.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Frigoscandia AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2022
  • Ansök senast: 15 juni 2022

Liknande jobb


Extrajobb på Kundservice

Extrajobb på Kundservice

22 november 2024

Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

22 november 2024

22 november 2024