OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.
Har du några års erfarenhet av kundservice, brinner för att coacha och söker efter möjligheten att växa i en spännande och utmanande roll - då har vi det perfekta jobbet för dig!
Vi söker nämligen efter en Customer Service Specialist till Electrolux. Här blir du en del av ett drivet och härligt team som alltid gör det lilla extra för att leverera förstklassig kundservice.
Om rollen som Customer Service Specialist
Som teamleader/Customer Service Specialist kommer ditt primära ansvar vara att leda den interna konsumentserviceverksamheten. I denna tjänst kommer du att stötta, coacha och vägleda kundserviceteamet i att utvecklas och leverera mot uppsatta mål. Tillsammans med operativa ledare kommer du analysera teamets resultat för att planera och genomföra värdeskapande coaching-aktiviteter. Här kommer du att arbeta nära teamet och alltid vara redo att stötta och ge rådgivning. Du coachar och leder men har inte ett personalansvar. Du kommer arbeta proaktivt med förbättringsarbetet och tillsammans med teamet utveckla, utmana och förfina företagets processer och verktyg. Du kommer även att ansvara för att leverera veckovisa- och månadsuppdateringar till Consumer Service Manager, både på team och individuell nivå.
Då du kommer att vara teamleader för kundserviceteamet är det förmånligt om du har tidigare erfarenheter av coachning. Har du inte det? Det är okej! Om du har gedigen erfarenhet av kundservice och nu är redo för att axla mer ansvar kan detta vara en perfekt möjlighet för dig!
Detta är ett heltidsuppdrag på 6 månader och efter det finns chans till både förlängning och anställning.
Arbetsuppgifter
I rollen som teamledare kommer du bland annat att:
• Kickstarta dagen med ett morgonmöte för att se till att alla är "ready to go"
• Utföra sam-lyssning och coachningssessioner
• Arbeta nära teamet och alltid vara redo att stötta och ge rådgivning
• Planera och genomföra teamaktiviteter
• Introducera nyanställda och se till att utbildning och dokumentation är uppdaterade
• Tillsammans med RTM identifiera coaching/utbildningsbehov och planera därefter för att uppfylla uppsatta mål och förbättra teamleveransen på uppsatta KPI: er
Kvalifikationer:
• Minst 2-5 års erfarenhet av kundservice
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Tidigare erfarenhet från coaching
• Mycket god kunskap kring hur en kundtjänstavdelning är uppbyggd och fungerar
Vem vi tror att du är
För att trivas och göra succe i rollen som Customer Service Specialist tror vi att du är en teamplayer utan dess like! Du är en social person, och kan på ett kommunikativt och inkluderande sätt se till att alla får det stöd som behövs för att växa och lyckas. Du är med andra ord en person som alltid ser till att ditt team har de bästa förutsättningarna för att ro era mål i hamn. Vidare tror vi att du är ansvarsfull och initiativtagande. Du är självgående i ditt arbete, är van att arbeta proaktivt och låter aldrig några arbetsuppgifter falla mellan stolarna. Du ser lösningar när andra ser problem, och gör alltid det lilla extra som krävs för att leverera förstklassig kundservice.
Är du den vi letar efter? Vi hoppas det! Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Tjänsten
Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader. Efter det finns chans till både förlängning och anställning.
Arbetstider: 8.00-17.00
Start: 1 september.
The Place – Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.