OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På uppdrag av vår kund Polhus, söker vi nu en Teamleader som kommer att ansvara för Polhus kundserviceteam för marknaderna: Skandinavien, UK, Nederländerna, Belgien och Frankrike.
Brinner du för kundservice och vill bli en del av ett framgångsrikt och expanderande e-handelsbolag med internationell räckvidd? Har du tidigare erfarenhet som teamledare med inriktning kundservice eller försäljning och vill vara med på en häftig resa? Då har vi en unik karriärmöjlighet du inte får missa!
Polhus går starkt framåt och har stora expansionsplaner med målsättningen om att bli en ledande aktör i Europa inom sitt verksamhetsområde.
Om Polhus
Polhus är idag ett av de starkaste och snabbast växande varumärkena inom e-handel av trähus i Norden. Polhus säljer egendesignade Attefallshus, friggebodar, bastu med mera till de nordiska länderna samt till Tyskland. Företagets affärsidé bygger på att leverera kvalitativt högvärdiga husbyggsatser till förmånliga priser. Under 2020 omsatte Polhus cirka 140 MSEK där planen är att omsätta 200 MSEK under år 2021. Företagets huvudkontor finns beläget i lokala Malmö med lager i Estland där även företagets produktion sker. Läs gärna mer om oss på; polhus.se
Om tjänsten
I rollen som Teamledare kommer du att ansvara för Polhus Customer Service Agents som arbetar i team mot olika europeiska marknader. I ditt ansvar ingår att leda och coacha dina medarbetare vilka omfattas av cirka 6-10 personer beroende av säsong. Ansvaret kan även komma att utökas på sikt då Polhus har ambitioner om att växa ytterligare. Förutom arbetsuppgifter kopplade till din ledarroll kommer du även vara operativt delaktig i kundservicearbetet där du hjälper och vägleder kunden i deras kontakt med Polhus. Din vardag kommer till stor del bestå av interna kontakter med dina kollegor samt externa kundkontakter vilka du främst kommunicerar med via telefon, mail och chatt. Mer specifikt innebär dina dagliga arbetsuppgifter:
Teamledaransvar
- Ledning och utveckling av dina medarbetare som du utifrån uppsatta målsättningar och kpi:er regelbundet följer upp och identifierar förbättringsåtgärder
- Aktivt verka för en hög servicegrad och en kundservicekvalité av yppersta klass
- Schemaläggning, delegering och planering för kundserviceavdelningen för en smidig och effektiv drift.
- I din ledarroll kommer du även ha en del medlyssning och hjälpa till där det behövs i exempelvis tuffare samtal eller liknande problemlösning
Operativt
- Delaktig och hjälper dina kollegor med det operativa kundservicearbetet vilket innebär hantering av frågor och ärenden från kunder, bistå med diverse leveransinformation, hantera beställningar samt lösa eventuella kundkrav, kundreklamationer och problemställningar.
- Förutom att erbjuda en högklassig service där du gör kunderna trygga i sina köp kan rollen också inkludera en del försäljning och merförsäljning vilken i huvudsak sker genom inkommande mail eller samtal från kunder som är intresserade av Polhus produkter.
Som medarbetare hos Polhus kommer du att bli utbildad och väl insatt i deras produktutbud för att på bästa sätt kunna leverera professionell support och service mot företagets kunder och för att få bästa möjliga förutsättningar att lyckas i din roll. Arbetstiderna är 08:30 - 17:00 och din placering är centralt i Malmö på Djäknegatan.
Din bakgrund
För att lyckas i rollen som Teamleader ser vi att du tidigare har arbetat med kundservice, och gärna i en liknande roll där du haft ansvar för ett team med inriktning kundservice/inbound försäljning. Vi ser gärna att du har flytande språkkunskaper i svenska och har du ytterligare språkkunskaper i något av de skandinaviska språken är det meriterande. Att du brinner för ledarskap och kundservice samt sätter stor vikt vid- och ära i ett bra kundbemötande förutsätter vi. Har du dessutom tidigare erfarenhet av e-handel samt har arbetat i systemet Zendesk ser vi positivt på detta men det är inget krav.
Du trivs med ett högt tempo och en dynamisk arbetskultur där beslutsvägarna är korta och initiativ välkomnas. Självklart brinner du för serviceyrket och förstår vad det innebär att arbeta i ett expanderande företag och vill vara med på utvecklingsresan som väntar. Du är van vid att arbeta självgående men välkomnar även samarbete med dina kollegor. Som person har du förmågan att arbeta effektivt i både högt och lågt och trivs med en fartfylld vardag där du får ta mycket eget ansvar.
Polhus erbjuder
Som Teamleader hos Polhus ges du möjligheten att axla en spännande och viktig roll i ett starkt expansivt bolag som har en lång erfarenhet och kunnighet inom området. Du ansluter till ett stabilt och framgångsrikt bolag som gjort stort avtryck på den internationella marknaden. Du omges av drivna och kompetenta kollegor som med värdefull kompetens och erfarenhet kommer vara ett stort stöd för dig i verksamheten och i din fortsatta utveckling. Medarbetarna är Polhus viktigaste resurs och tillsammans värnar man om en hög trivsel på arbetsplatsen och arbetar aktivt för ett välkomnande och inkluderande arbetsklimat med tydlig laganda.
Placering & Start
Tjänsten är placerad centralt i Malmö och tillsättning är omgående eller enligt överenskommelse. Tjänsten är en rekrytering och är på heltid.
Kontakt & ansökan
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta oss på telefonnummer 072-6006421 alternativt via mail: info(at)ecommercerecruit.se
Då vi tillämpar löpande urvalsarbete uppmanar vi dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att ansökan kommer med i processen. Vi ser fram emot din ansökan.