Teamleader Customer Services

Teamleader Customer Services

Arbetsbeskrivning

Söker du nästa utmaning som Teamleader och vill ta dig an ett litet engagerat team och arbeta såväl operativt som strategiskt, då har vi rollen för dig! Vår kund är ett modernt och innovativt företag inom kaffebranschen och söker dig som vill vara med på deras tillväxtresa!
Om rollen
I rollen som Teamleader på avdelningen Customer Services stödjer du företagets kundtjänstverksamhet genom att leda och guida teammedlemmar, reda ut kundfrågor eller klagomål samt jobba strategiskt med att utveckla program och rutiner för att förbättra produktivitet, tillgänglighet och prestanda. Vidare är du representant för varumärket i form av att hålla kommunikativa och praktiska utbildningar om produkter och tekniska serviceplattformar. Du är språkrör och kommunikatör till alla partners och rapporterar direkt till Servicechefen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:
Stödja och supporta dina kollegor med diverse uppgifter som ska implementeras och utföras samt ansvara för tids- och bemanningsschema.
Administrativ ärendehantering via mail, telefon och chatt i supportsystemet, där du har fullt ägandeskap från start till mål.
Ansvara för att interna och externa kunskapsbaser är uppdaterade och täcker eventuella fallgropar.
Vara med och ta fram, lära dig och utveckla nya funktioner samt samarbeta med produkt- och serviceavdelningen för att ständigt förbättra användarupplevelsen.

Om dig
För att lyckas i rollen har du ett flertal års erfarenhet från modern kundsupport och arbetsledning samt gärna en relevant högskole- eller universitetsutbildning med gedigen erfarenhet av service och kundtjänst. Vi ser att du har erfarenhet från kundtjänst inom detaljhandeln och/eller vendingbranschen. Vidare brinner du för att ge förstklassig service, uttrycker dig klart och tydligt i svenska och engelska i såväl som tal som skrift samt är en stjärna på Officepaketet. Meriterande är om du även behärskar det norska språket.
För att trivas i rollen krävs det att du är kreativ och självgående med förmågan att ta egna initiativ till problemlösning. Du är strukturerad, analytisk och har ett öga för detaljer, problemlösning och förbättringsmöjligheter samtidigt som du har en god pedagogisk förmåga. Självklart är du även tekniskt kunnig och intresserad, prestigelös samt ytterligt noggrann för att inte missa viktiga detaljer i felsökningen.
Du välkomnas till ett kontor med fantastisk läge på Hammarby Kaj, med en luftig och modern arbetsmiljö och mycket goda kaffespecialiteter morgon till kväll.
Om företaget
Vår kund är ett modernt och innovativt företag inom kaffebranschen och är det ledande varumärket inom premiumsegmentet för helautomatiska kaffemaskiner för hemmabruk, kontor och restaurang. De har funnits i Sverige sedan 2010 och erbjuder kompetent, individuellt och personlig rådgivning till varje kund. Deras medarbetare är stolta över företags framgångar. Denna stolthet grundar sig på aktiv medverkan till detta positiva resultat.
Ansökan
Stämmer detta in på dig? Tveka inte att skicka in en ansökan snarast, då tjänsten ska tillsättas relativt omgående sker intervjuer och urval löpande. Har du frågor om tjänsten är du hjärtligt välkommen att kontakta Frida Månsson på frida.mansson@happygroup.se. Vi kontaktar endast de som blir kallade till intervju.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HGRec AB GÖTEBORG
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 oktober 2020
  • Ansök senast: 31 oktober 2020

Postadress

Gårdatorget
GÖTEBORG, 41250

Liknande jobb


Payroll Supervisor

Payroll Supervisor

28 november 2024

Teamledare till bilindustrin

Teamledare till bilindustrin

28 november 2024

Serviceledare Säkerhet till Elajo Kalmar

Serviceledare Säkerhet till Elajo Kalmar

27 november 2024