OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Trustly blir du en del av en stark gemenskap och ett team som verkligen har roligt på jobbet. Företaget månar om sin personal, erbjuder stora möjligheter till att utvecklas vidare internt och jobbar varje dag i fräscha, ljusa och inspirerande lokaler mitt i Stockholm City. Brinner du för support, har erfarenhet av att leda team och vill bli en del av denna härliga företagskultur? Sök tjänsten redan idag - urval sker löpande!
OM TJÄNSTEN
Som Teamleader kommer du att leda Trustlys nystartade kundsupport-team i Stockholm. Teamet består av 10 medarbetare som arbetar för att företagets privat- och företagskunder får support i världsklass. Som Teamleader kommer du att arbeta både operativt och strategiskt. I den operativa delen av rollen kommer du att ta emot och hantera inkommande kundärenden kopplade till Trustlys betalningsplattform och i den strategiska delen, som en är stor del av din roll, kommer du att leda, stötta och ha ett övergripande ansvar över teammedlemmarna. Du kommer att på daglig basis leda teamet, arbeta fram interna rutiner och strukturer för teamet, ha 1:1:s med dina teammedlemmar, arbeta för att bibehålla en bra kultur och följa upp teamets resultat. Allt eftersom teamet växer kommer du att på sikt även onboarda nya teammedlemmar.
Teamet är Trustlys första kundsupport-team med placering i Sverige och fokus är att etablera och bygga upp teamet på bästa möjliga sätt. I din roll kommer du jobba nära andra teamleaders i Malta och Portugal.
Arbetstiden är förlagd till vardagar kl. 08:30 - 17:30 och arbetet sker på plats på kontoret i Stockholm City.
Trustly är ett välkänt fintech-bolag som grundats i Sverige och etablerat sig internationellt. De tillhandahåller digitala betalningslösningar för bland annat online gaming och e-handel. Då företaget är internationellt så kommer många av dina kontaktpunkter, bland annat närmsta chef och kollegor i teamleader-gruppen att prata engelska och vara placerade på Trustlys kontor utomlands.
Du erbjuds
* Ett långsiktigt uppdrag med möjlighet till överrekrytering på sikt
* Möjligheten att vara med och bygga upp ett nytt viktigt team i Sverige
* En dedikerad konsultchef och karriärpartner från Academic Work som följer upp din trivsel och utveckling
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Strategiskt:
* Leda och utveckla teamet genom ett inkluderande och motiverande ledarskap
* Arbeta fram "ways of working" - interna rutiner och strukturer för teamet
* Följa upp dina teammedlemmars arbete, utveckling och mående
* Kommunicera och arbeta strategiskt tillsammans med andra Teamleaders utomlands
Operativt:
* Ta emot och hantera inkomna ärenden via mail kopplade till frågor kring företagets betalningstjänst
* Kommunicera med interna avdelningar som Account Management, Finance och Banking Relations på Trustly och externa banker som företaget samarbetar med
* Underhålla, granska och förbättra interna rutiner och processer samt se till att alla uppgifter utförs i linje med gällande rutiner
VI SÖKER DIG SOM
Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper - då Trustly, precis som vi på Academic Work, tror och vill satsa på potential.
För att lyckas och trivas bra i rollen ser vi att du är en skicklig ledare, kommunikatör och analytiker. Vidare är du en vass problemlösare och en organiserad person. Du strävar alltid efter att göra det lilla extra för teamet och har en positiv och konstruktiv inställning till arbetet.
Vidare söker vi dig som
* Har arbetat med ledarskap i en Teamlead-roll
* Har arbetat med administration och/eller kundsupport
* Har en avslutad gymnasieutbildning
* Har goda system- och IT-kunskaper
* Talar och skriver flytande svenska och engelska, då detta används i det dagliga arbetet
* OBS! Ansökan kräver ett CV på engelska
Det är meriterande om du:
* Tidigare erfarenhet av att arbeta med onlinebetalningar
* Tidigare erfarenhet av att jobba med olika betalningslösningar
* Erfarenhet och vana av SQL eller Web services
* Har eftergymnasial utbildning inom teknik eller ekonomi
* Kunskaper i finska och/eller spanska är meriterande
#
Övrig information
* Start: Omgående, så snart som möjligt
* Omfattning: Heltid
* Placering: Centrala Stockholm - Rådmansgatan
Innan eventuell avtalsskrivning kommer en bakgrundskontroll genomföras: ett utdrag ur belastningsregistret och en kreditupplysning kommer att tas.
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231